Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 4004 ggr
Loverabbits
1

Vad tycker ni om vit rödögda?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej!

Ja, vad tycker ni om vit rödögda? Gillas, gillas inte? Varför tycker ni så? Tycker ni de är svåra att sälja, vad tror ni andra tycker om vit rödögd? Gillar ni inte någon speciell ras om de är vit rödögda? Alla tankar är välkomna! Så skriv vad ni tycker om vit rödögda och varför! :D

//Olivia

Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com Hjärta

Zvintos
0

Jag gillar vit rödögda och har alltid gjort.
Både på kanin och hamster.
Jag har dock märkt att det kan vara svårsålt då många föräldrar tycker de är "läskiga", medans barnen verkar gilla dem.

Skogsdalens
0

Jag älskar vit rödögda. Jag tycker det är supersött & charmigt. {#emotions_dlg.smile}

Men säger som #1.

Uppfödning av Lejonhuvade kaniner i söderhamn, skogsdalenskaniner.tk Glad

[sstorm]
0

Tycker vit rödögd gör sig bäst på långhåriga raser, angora, lejonhuvad, fuschs etc

Skogsdalens
0

#3 Håller med.

Uppfödning av Lejonhuvade kaniner i söderhamn, skogsdalenskaniner.tk Glad

Linnet
0

Nja, inte det jag skulle välja i första hand. FIck en kull men bara vita blåögda och vita rödögda förra sommaren och insåg då att dom hade ju inte knallröda ögon utan ljuslila, så det var ändå ganska läckert.

Timotejj
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tyckte inte om det fram tills att jag fick en gratis kanin som hade lysande röda ögon. Nu tycke jag att det är hur fint som helst och det är ju rätt fräckt också att de ser ut så :)

pigelina
0

Jag älskar vit rödögda, främst på långhåriga kaniner men ingen ras är "ful" rödögda.

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Sweet Teddy
0

Hade en vit rödögd i min aktuella kull, den blev tingad direkt! Så enligt mina erfarenheter så är dom inte svårsålda direkt :)
Jag tycker det är sött!

/ Kram Johanna & ninerna. ♥

Uppfödning av Teddyvädur m. winer i Söderhamn. Kiwis Kaniner ♥

Kristall
0

Personligen tycker jag det är en snygg färg, på rätt kanin (som med alla färger iofs). Gillar även färgen på andra djur, t.ex. möss.

Tror att de är lite mer svårsålda än ex. blåögda, beroende på vilken sorts köpare man riktar sig till. Folk som är nya med kaniner, främst kanske barnfamiljer, kan nog bli lite avskräckta av de röda ögonen.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

[Wera]
0

#8 Du kanske bara råkade ha den turen :)

Jag har aldrig haft en rödögd kanin, min kompis hade en rysstecknad dock. Jag äälskar rysstecknade och dom är ju rödögda, sjuukt fina! Men det ju inte just för ögonen utan teckningen.

Vit rödögt är inte något jag själv skulle välja först och främst, dom är dock finare på just långhåriga kaniner, som teddy. Då är dom fin, kanske för ögonen inte synjs så mkt då haha? xD
Men tycker inte riktigt om de korthåriga som är vit rö, spelar ingen roll ras. Har inget emot dom men det är inget jag lockas till.

Jag tror föräldrar hellre väljer en vit blåögd kanin, än en vit rödögd, en blåögd ser mer "vänlig ut" på något sätt. Dom ses ju också ofta som "mindre värda" eftersom det är vanligt med försöksdjur som är vit rödögda.

Jag tycker det verkar vara svårsålt med vit rödögda djur, vet en uppfödare som brukar få rysstecknat, vit rödögt och zoblar. Alla ryssar och zoblar går åt ganska fort medan de vit rödögda är svår sålda och stannar kvar en längre tid.

Luckyt5
0

Jag tycker att det är häftigt! :)

/ Tilda

[Angel88]
0

Min Yuki är ju i och för sig inte helt vit röd ögd precis. Hon e ryss tecknad dvs vit med grå/ mörka öron, nos, svans o tassar sedan med jätte rosa röda ögon det är därför jag gav henne namnet

Akki Shirayuki- Snövit demon/ djävul på Japanska finurligt va {#emotions_dlg.laughing}

fast hon kalls bara för Yuki- snö

Hon är en lejonhuvad kanin med teddy päls (av lite bättre kvalitet) här e hon "klippt" visst syns det{#emotions_dlg.tongue_out}

Jag fullkomligt älskar hennes färg, normalt sett gillar jag inte röd ögda kaniner. Men har börjar göra det mer och mer tack vare Yuki

På bilden är Yuki i rast hagen

Linnet
0

#6 Men din kanin hade rikrtigt röda ögon, ser ut så på bilden i alla fall, det hade ju inte den kullen jag hade. Men jag hade en unde för många år sen som hade såna ögon, tjejen som köpte henne sa att ögonen var som röda vibär och det var det. Men varför har en del ljuslila då och en del knallröda??

Zvintos
0

#13: I ditt fall antagligen pga vit blåögt-anlag, vilket ibland kan ge lila ögon.
Det och zobel-anlag på en vit blåögd kan ge lila ögon.

Linnet
0

#14 Jo jag tänkte att det var så, fast en vit rödögd kan väl inte ha zobelanlag, då blir det väl en zobel?? Så ev "vanlig" vit rödögd har knallröda ögon, som röda vinbär.

OddanFrallan
0

#14 du verkar kunna det där med anlag. Varför kan det bli så att kaniner får som "röda" pupiller men "blåröda" irisar?

// Emelie, Odd Molly och Precious Daisy

Linnet
0

#16 Mina fick så, ögonen var ljuslila, men då bar dom på ett eller två wieneranlag också, föräldrarna bar på varsitt rödögtanlag (fast det visste jag inte, då hade jag nog aldrig parat dom med varann) och mamman var wienertecknad och pappan vit blåögd.

Det var lite svårt att få dom sålda, men när det bara var en rödögd unge kvar kom det två samtidigt och skulle kolla på kaninungar och båda ville ha den vita rödögda.

#14 Läste fel, ser att du skrev zobelanlag på vit BLÅÖGD, läste det och tänkte vit rödögd. Skrev lite fel också, det skulle vara en fråga ifall "vanliga" vita rödögda har knallröda ögon som röda vinbär???

Suskiv
0

Jag tycker det är läckert. Skulle helt klart kunna tänk mig en vit rödögd.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Zvintos
0

#17: Såhär ska ögonen se ut på en vit rödögd: http://kaninfarg.se/images/oga.rod.jpg

Men som alltid finns det ju variationer och mer eller mindre önskade färgskiftningar, såsom lila.

[Airo]
0

Jo visst är det läckert med vit rödögda. Dock tycker jag att dom ser lite opålitliga ut på något sätt.

Men dom är ändå charmiga. {#emotions_dlg.smile}

Linnet
0

#17 Fast det där tycker jag ju nästan ser ut åt lila, inte alls som den lilla rödögda jag hade, för det var lika rött som ett rött vinbär.

[Luppa]
0

#21 Ögonen är alltid rödare när kaninen är liten, de bleks lite när den blir äldre.

Jag tycker att vit rödögd är snyggt på långhåriga raser, men det ser hemskt ut på korthåriga. Får mig att tänka på försöksdjur.
Lättsålda tycker jag INTE att de är.

Linnet
0

#22 OK, jag har ju bara sett ungar.

Pelzi
0

Jag har en rysstecknad hoppkanin och jag tycker inte att det är något fel med röda ögon det är perssonligheten som räknas och är viktigast så att man vet att man passar bra tillsammans med kaninen :)

Bild på honom :D

http://emmaskaninselar.blogg.se/

Kickan90
0

Tycker att vit rödögd är snyggast på en Dvärgvädurs rex, hel vit med röda ögon ^^

annars är jag inte så förtjust i rödögda kaniner, jag älskar blåögda :P

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Fridaaaa
0

Jag gillar inte röda ögon på djur över huvud taget. Har ett skinny som har ganska röda ögon, men annars gillar jag inte det :/

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Linnet
0

Vi hade ett himalayamarsin och den hade ju röda ögon, lite läskigt, men man vande sig. Nej gillar det inte heller, skulle aldrig skaffa ett djur med röda ögon, marsvinet var en omplacering från en bekant.

LinneaJohaanson
0

Vitrödögt delar första plats med Blå!
Älskar rödögda kaniner, helst på rexar eller dvärgvädurar!
Tycker inte det är charmigt på långhåriga raser!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

emmalindbom
0

Jag älskar vit rödögda kaniner :) tycker de e hur häftiga som helst, ser inte ut som alla andra kaniner, och känns ganska ovanliga fastän de inte är de :P Vit blåögd och vit rödögd e nog högst på min lista nu!

kramar från Emma och Chewie Glad

Ljusta
0

Är väl inte så jätteförtjust i vit rödögda, även om jag nu börjat vänja mig. Har fått massor av rödögda ungar nu den senaste tiden då alla verkar bära på albino…Det är inte så jättelätt att sälja dem heller, föräldrarna tycker ofta att "vi letar någon annan istället" trots att barnen blir förtjust i dem.

Men vit rödögda har ju den fördelen att de inte bär på zobel, så de är bra ändå. Har en rödögd tös här hemma :)

Ljustadalens kaningård