(K) hermelin nära örebro?
hejsan
då jag ska övergå lite smått till renrasiga avelsdjur så letar jag nu ett hermelinpar:)
färg spelar inte så stor roll men det ska vara Godkänd färg? iallafall.
honan får inte vara över året om hon inte fått kull tidigare och om hon fått kull så vill jag att hon är högst 2år.
hon ska ha stamtavla så hon kan ställas ut.
hanen får högst vara 3år och även han Godkänd färg?.
han ska oxå ha stamtavla:)
båda ska självklart vara fina i temprament och i färgerna och kropparna.
om inte dom är utställda än så är det ett stort + om föräldrarna har fina poäng:)
mvh sandra:)
//Sandra Johansson
uppfödare av kel och hoppkaniner i olika färger:)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Catharina Elmqvist har svarta Hermeliner, bor i Askersund.
Jag har Hermelin bourgonge och kommer att ha en manteltecknad hona till salu, Ammi. Hon är reggad på 91p och det är jag glad för då hon har färg på magen vilket man inte skall ha. Har kull just nu och säljs först efter v. 27.
Jag har fått1 jättefin hane efter henne och skall spara den enfärgade från kullen hon har nu, därför säljer jag honan. Men hon är inget tävlingsdjur och skall man ha större chans till utställningsbara kaniner bör man köpa en enfärgad kanin :)
Jag har också precis börjat med hermeliner :D Min första kull kommer dock inte förrän i Februari/Mars ;)
Tove Pettersson - Zoorinas kaningård
- Med pågående inriktningsbyte till renrasiga hermeliner till utställning samt kaniner till kel & hopp med mycket lovande temperament. Kika gärna in på hemsidan för mer info & bilder.
www.Zoorinas.webb.se