Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kullplanering
Läst 1591 ggr
[Airo]
0

Intressekoll - Japantecknade lejon

Jag funderar stort och starkt på om jag ska ta kull mellan Geisha och Boss till vintern detta året, runt november-oktober.

Nu vill jag se ifall det finns några som är intresserade av renrasiga lejonhuvade, japantecknade (ev. olika färger, annars gul/svart, wienerteckning kan uppstå.)

Målet med denna kull är då att få fram snygga schackbräden på japanteckningen, alltså snygg teckning, plus underbart temperament.

Pappan är egenuppfödd av mig:

Namn: Ljungs I'd Come For You
Smeknamn: Boss
Färg: Gul/Svart Japantecknad
Teckning: Väldigt snygg, dock dålig teckning i ansiktet, och för lite schackbräden på ryggen, men ändå väldigt fint.
Född: 18 mars 2011

E. Solställets Energy, Blå, Stamtavla
U. Prästkragens Brummelisa ( Cookie ), Havanna Wienertecknad, Härstamningsbevis

Information:
Boss är en mycket trevlig hane. En riktig pussglad hane som älskar att kela, alltså extremt kelsjuk. Han smetar gärna ut sig så mycket som möjligt för att bli klappad. En riktig buffel kille!
Han älskar att vara ute och springa, mycket människoglad, kommer när man ropar. Han är även en riktig nyfiken, social och lojal.

---

Mamman kommer från Adorabelles kaninuppfödning:

Namn: Adorabelles Elizabeth Taylor
Smeknamn: Geisha
Färg: Gul/Svart Japantecknad Wienertecknad
Teckning: Extremt snygg teckning, fina schackbräden på ryggen, och fin teckning i ansiktet.
Född: 10 september 2010

E. Xelentec Mini Molle, Vit, Svart/Golden Brokad, Härstamningsbevis
U. Stjärnornas Shakira, Siames/Vit Wienertecknad, Härstamningsbevis

Information:
Geisha är en mycket kelsjuk tös. Hon älskar att gosa, speciellt med täcke på sig. En riktig glad tjej, samt mycket trevlig, social och lojal. Även mycket nyfiken. Hon älskar att springa ute i rastgårdshagarna och i sele, mycket fart i! Funderar på att börja att hoppa med henne då hon verkar älska att hoppa.

---

Båda föräldrarna till kullen har härstamningsbevis, och därför kommer ungarna att få det också. Dom kommer att kosta 350kr, inget extra med härstamningsbevis.

Om du är intresserad av en kaninunge från kullen, skriv gärna upp dig här. Du får gärna skriva om du vill ha en hane, hona eller om det inte spelar någon roll.

I kullen förväntar jag mig komma mest japantecknade, färgerna är jag inte säker på, då jag inte vet om det finns något som ligger dolt. Men Gul/Svart Japantecknad är väl det som väntas först och främst!

Kommentera inte förän jag har lagt upp bilder på föräldrarna, tack.

[Airo]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Boss.

[Airo]
0

Har ingen direkt bra bild på Boss teckning på ryggen, men kan lägga upp en bild på när han var liten, och hade lite päls, så man ser mer.

[Airo]
0

Geisha.

[Airo]
0

Geisha från sidan, lite grann.

[Airo]
0

Geisha och Boss har väldigt lika teckningar.

Nu kan ni kommentera!

[Airo]
0

Putt!

Julia-H
0

Åh! Synd att ungarna kommer bli wienertecknade/ha wieneranlag :(

Med Vänliga Hälsningar // Julia
http://Juliahallberg.blo.gg - Fotografi & Tonårsliv

R.I.P Premiums Syskonkärlek, min Charmör, du är den vackraste ängel himlen någonsin skådat.

"Livet är som en dans på rosor, ibland trampar man snett och kliver på taggarna - men fortsätt kämpa, snart kommer du upp på blommorna igen"

[Airo]
0

#7 jo, föder ju inte upp för utställning så :P

[Airo]
0

Putt!

[Airo]
0

Känner att det kan vara bra att ladda upp en bild på Boss rygg. Tog en ny bild nyss!

OddanFrallan
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag tycker att du borde ta en kull på dessa, dock är jag inte intresserad men jag tror att det kommer att bli snygga färger :)

// Emelie, Odd Molly och Precious Daisy

[Airo]
0

#11 jo, det tror jag också att det kommer att bli! :) det är därför jag vill se först om det finns några intresserade.

[Airo]
0

Putt! Glad

[Airo]
0

Putt!

[Airo]
0

Puttar

[Airo]
0

Puttar..

[Airo]
0

Puttar!

Jag har än så länge 1 intressent, min sysslings mamma! :o)