Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 762 ggr
Baby-Blue
0

Hur ska jag göra?

Hej!
Jag fick för nån dag sedan hem en liten kaninunge, men hon verkar vara rädd för mig. Hon vågar hoppa upp i mitt knä osv när jag sitter på golvet men sen när jag ska ta upp henne så springer hon bara iväg från mig och börjar andas jätte snabbt. Vad ska jag göra för att inte skrämma henne varje gång jag ska ta upp henne?

Baby-Blue
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

*Putt*

Julia-H
0

Kommer du uppifrån så kan det nog vara så att hon tar att du är ett rovdjur som ska ta henne :p.. Har inget bra svar, men finns nog andra som kan svara bättre xd

Med Vänliga Hälsningar // Julia
http://Juliahallberg.blo.gg - Fotografi & Tonårsliv

R.I.P Premiums Syskonkärlek, min Charmör, du är den vackraste ängel himlen någonsin skådat.

"Livet är som en dans på rosor, ibland trampar man snett och kliver på taggarna - men fortsätt kämpa, snart kommer du upp på blommorna igen"

Baby-Blue
0

*Putt*

Fridaaaa
0

Tar tid för henne att vänja sig vid dej. Ha tålamod :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Baby-Blue
0

#4 Okej, tack, är bara orolig att hon alltid ska vara rädd för mig hehe :P

PandaFish
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min nyaste kanin är också så. Hon är väldigt rädd av sig tyvärr. Det jag har gjort med mina andra kaniner och kommer att göra med henne också är att låta henne komma till mig låta henne nosa på mig och klappa henne så hon slappnar av innan jag lyfter upp henne :)

Sen är det ju klart att det inte fungerar så bra i början det är något man måste träna på. Så är man bara lugn och tar det lugnt så går det bra :)

Sandra Eriksson, Örebro Läns Kaninhoppare

www.sherlocksgard.weebly.com

Baby-Blue
0

#6 okej tack, ska göra så :)