Kanin iFokus

Kanin

Etikett: mat-och-utfodring
Läst 2618 ggr
rahl
0

Mjukt grönt hö sökes! tipsa gärna!

Var kan jag köpa sådant via nätet?

Ninnelille
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

vill med veta D:

Fridaaaa
0

Är nog svårt att få bra hö på nätet, ingen bonde du kan köpa av?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ninnelille
0

jag har letat, dom säljer billigt, men det är inte det där "mjuka, gröna" som jag är ute efter :(

rahl
0

Jag har ingen boende i närheten.. Jag beställde hö via foderbilen, frågade igår när jag får allt, fick ett svar att jag får idag. ja idag kom det med allt utan hö.. jag förstår inte hur de kunde göra så… nu sitter jag utan hö till tidigast imorgon.. och dessutom måste jag åka till malmö.. jag vet att jularps gård som säljs via butiker är det finaste

http://www.jularpsgard.se/Ekoho.html

Fridaaaa
0

#4 Okej. Det ser ju bra ut. Hoppas det är lika fint som det ser ut :)
Dåligt att det inte kom med. Foderbilen är ju bra annars:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

rahl
0

Det visade sig att de skulle få hö innan de skulle skicka till mig, med andra gånger är det så att det står i lager men det är inte i lager i verklighet.. De borde se över hur de skriver i lager…

Ja den är bra, fint och gott. jag brukar ha mitt hö från polen med örter eller mint. samt ett fint kort sträck från jr farm men jr farm är inte populär här tyvärr..

http://jrfarm.de/deutsch/shop/inhalt/a_02386.jpg

Zvintos
0

Är det sånt här du är ute efter? Glad

rahl
0

Hmm det ser fint ut. Har du testat det också? :) Nu hinner det inte komma innan helgen så jag får nog åka till malmö imorgon.. men för nästan gång kanske?

Jag har därifrån och en leverans på gång men det kommer att dröja lite innan jag kan få det.

http://www.swiatkrolika.eu/sianko-k1.html

Zvintos
0

#8: Har inte köpt därifrån, men påminner om det som finns på Granngården.
Köper det dock inte till kaninen utan då till hamstrarna.

Bamse 08
0

Jag rukar köpa på zoo= ellr hur deras skylt är:D

What doesn't kill you makes you stronger.

tesselituss
0

#8 jag har testat det, det e jättmjukt men inget jag gillar då de e kortstårigt.

Blir bara massa spill känns de som.

Men kaninerna gillade de och det luktade gott!

Kram /Tess

rahl
0

just kortstrårigt är också den som min kanin älskar jr farm bergshö premium, han gillar helt enkel sådana :) jag ska nog testa det en gång, först ska jag till malmö och köpa från jularps gård

[aammE]
0

Varför vill du ha mjukt hö? Det är ju inte bra till kaniner.

Ljusta
0

#13 Säger samma. De är nog bättre att leta efter ett lite grövre hö. Tror att de tunna mjuka höerna ser godare ut i människors ögon.

Ljustadalens kaningård

Emelie
0

#13 och #14 Vissa kaniner vill ju inte alls äta grovt hö, och då är det väl superbra om de kan få i sig något hö alls. Dessutom suveränt med örter i höet. Tycker man att de inte får tillräckligt att gnaga på med tunnt hö får man väl komplettera med grenar.

Jag hade en kanin som vägrade äta grovt hö, men som åt tunnt hö mer än gärna. Så ibland är det nödvändigt.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

rahl
0

Just precis som #15 säger, min kanin vägrar äta grovt hö, han vill helt enkel inte äta de. och för att han får inget pellets - det är inte nödvändigt - får han massor av hö.

Bamse 08
0

Jag skulle tipsa bromma zoo.

rahl
0

Tipsa om den bergshö jag vill ha?

Bamse 08
0

#18 förlåtSkäms

Bamse 08
0

#18 förlåt jag trodde du ville ha tips? på hö

rahl
0

Ja det också men vilket från de tipsar du om?

Bamse 08
0

Jag förståd  inte riktigt frågan men jag vill tipsa om hö från bromma zoo,Det finns massa hö som man an välja ifrån

rahl
0

ja precis massor av så vilket du rekommenderar? :) det svårt att välja så här om man inte vet vilka är bra

Bamse 08
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jaa du det heter bara Hö de har inte döpt det till något men jag kan länka,Det är från lissma gård http://www.zoomarknad.se/product-view.asp?catid=5700&prodid=128&ref=%2Fproduct-dlist.asp%3Fcatid%3D5700,

Kan skicka med bild hur det ser ut i verkligheten

rahl
0

Tack men just denna står det

Lagerstatus

Går ej att beställa i webshop!

Bamse 08
0

#25 OK såg inte det men det finns flera zoo= som man kan gå till annars i din närhetGlad

du kan ju kolla runt på hemsidan på foder så kanske något kommer upp som man kan beställa

ps. Det finns annat att besälla mer som tillbehörFlört