tips på att grovrengöra burar
jag behöver alla bra tips? ni har på hur man bäst kan grovrengöra plastbottnar :)
plockade upp en kaninbur som stod på grovsopstationen idag, och det stackars marsvinet som bott därinne verkar inte ha fått sin bur städad på väldigt länge, så bottnen är väldigt skitig
You can't spell Bitchy without Itchy

Spola och borsta ur det värsta, sen häller du i ättika och lite vatten och låter det stå nån timme, sen får du borsta bort beläggningen, man kan få ta i lite och är det mycket så kan man behöva upprepa ett par gånger. Men burarna brukar bli som nya, all beläggning försvinner.

tack för tipset :D får köpa ättika imorrn ^^
Tycker de brukar funka bäst om man tar en tuss papper och lägger över ett område sen häller över ättika. :)
Sedan kan man låta de ligga ett tag och sen tar man bort de och torkar av lite och då brukar de mesta vara borta :D Annars går det åt mycket mer ättika tycker jag ;)
Emma

nu jäklar är den ren!!!
jag trodde ALDRIG att ättiksprit kunde vara så effektivt…men 30 min efter att jag hällt på en flaska ättika så satte jag mej & skrubbade lite löst, och smutsen & all beläggning bara smälte bort
bottnen är som ny
(såhär såg den ut efter grovskrubbning imorse)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ättika är grymt effektivt, ja. Det verkligen bubblar och fräser. :)

och så hällde jag på 1 liter 
#7 Haha, det hade nog räckt med 1/4.

:P jag visste inte hur mkt jag skulle hälla i, så jag tömde flaskan XD

Du tog nog i lite där, en flaska räcker till många burar för mig. Ättika finns jättebilligt på Willys i en plastflaska, en liter för ca 7-8 kronor tror jag. DÅ såg ju inte din bur så farlig ut motför dom burar jag köpt, som hade centimeter höga beläggningar i alla hörnen.
Fasen, detta skall jag prova med mina burar! :) Wow!
Kram /Tess

OK ja det såg ju inte så kul ut, men tycker det är så perfekt att man kan få burarna att se som nya ut, särskilt när man ska sälja begagnade burar. Ofta ser man ju burar på blocket som ser förskräckliga ut och det är så enkelr att fixa dom, fast det vet ju inte alla.

detta tipset ska jag helt klart ge mamma som brukar klaga på att det blir såna beläggninger på hennes kaninburar :P