Kanin iFokus

Kanin

Etikett: sjukdomar
Läst 2622 ggr
Suzukii
0

Plötsligt sjuk kanin

Hej!

Igår mådde min snart 3-åriga kaninhona bra. Vi flyttade henne från mamma till pappa som vanligt (ca 1 km). Idag, dagen efter, mår hon inte alls bra. Hon är ovanligt trött och slö då hon ligger ner nästan hela tiden och hennes ögon är trötta. Dock ligger hon med rumpan i vädret för att då och då kunna spänna kroppen och kissa väldigt väldigt ofta. Hon använder vanligtvis toa som hon alltid springer till för att göra sina begär. Nu kissar hon där hon ligger, även om det är på hustaket, och ligger sedan i det. Hon är känslig vid beröring och skakar då till och lägger sig ner. Tidigare när hon spände sig så kom det inget och hon har inte bajsat på hela dagen. Det enda hon har ätit idag är lite banan. :(

Jag tänkte att det kanske var problem med gaser och förstoppning så jag var nere vid apoteket för ett par timmar sedan och köpte Minifom som hon har fått.

Min fråga är om det är något annat jag kan göra och om någon känner igen detta och kan ge mig tips?!?

MvH// Jenny

tesselituss
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

låter som det behövs ett veterinärbesök!

Kram /Tess

Zvintos
0

Jag skulle ta henne till veterinären så snart det bara går.
När en kanin väl visar att den är dålig, kan det gå utför fort.
Särskilt när man inte vet varför kaninen är dålig.

LitenPyssling
0

Jag tycker det låter som att det är njurarna det är fel på.
Vid njurproblem så hinner kisset inte samla upp sig som det normalt gör, utan rinner istället direkt ut och då på plats.
Eftersom du skriver att hon kissar på stället och ofta så är det troligen njurarna som är problemet.

Vid problem med njurarna ska veterinär uppsökas direkt då njurproblem kan vara livsfarlig om man inte behandlar i tid.

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

Bamse 08
0

Japp som de andra säger så iväg nu fort

What doesn't kill you makes you stronger.

Kickan90
0

när ni är påväg till veterinären så hade jag masserat magen för att hjälpa tarmarna att fortsätta jobba.

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

[nataschaj]
0

Hoppas de går bra med henne, å som dem andra säger, vetten…