Kanin iFokus

Kanin

Etikett: mat-och-utfodring
Läst 6288 ggr
Comely
1

Pellets giva till kaninunge?

Jag får hem en dvärgvädursunge om ca två veckor, hur stor pellets giva kan jag ge till henne? Och kan ni rekomendera någon bra pellets sort? :)

Kickan90
0

det berors på hur gammal hon är.
det bästa är om du får med dig pellets från din uppfödare då kaninungar har väldigt känslig mage vid foderbyte :)

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Comely
0

Hon är 8v när jag får hem henne. Jag åker till uppfödaren imorgon, så jag passar på att fråga det då ^^,

Fridaaaa
0

Säger som #1, använd samma som uppfödaren till att börja med, vill man byta sig, så gör man det succesivt.
Spännande, vill gärna se bilder på den sen :D

Mina kaninungar har alltid haft fri tillgång till pellets fram till ca 5-6 månaders ålde.r

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MangoO
0

Lånar tråden lite, om det är ok?Tungan ute

Har aldrig riktigt fattat det där med fri tillgång till kaninungar. För om dom har fri tillgång så äter dom väl inget hö? Utan äter hellre pelletsen?

Känner att jag har noll koll..

Hopp och skutt!

Ida Johansson, Björklövets Hoppkaniner

Fridaaaa
0

#4 Mina har ätit bra med hö och pellets, visst, äter kaninungen upp en skål, ska man ju inte fylla på ännu mer, då blir det ju förmycket:)
Men fri tillgång till hö såklart. Men som sagt, alla mina har alltid ätit bra med hö:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lina R
0

Det hon är van vid att äta. En seriös uppfödare skickar med övergångsfoder och utfodringsanvisningar. Efter några dagar kan du börja blanda i det foder du själv valt och efter två veckor kan hon övergå helt till det nya. Jag ger versele laga cuni pro till mina hermeliner. Jag ger aldrig fri tillgång utan 1/2-1dl per dag till växande ungdjur, mindre till vuxna. Är de mer hungriga finns det hö :-).

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

Comely
0

#6 Okej, jag såg nu att det medföljer ett startpaket tilll varje kanin :)

Comely
0

Det blev en 12v hona som följde med hem idag istället :3

Emma-J
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#8 Så kul! :) Bild? :D

LinneaJohaanson
0

Jag skulle aldrig ge fir pellets till mina ungar. Då skulle dom spricka. 
Jag ger mina ungar, dom är nu 10 veckor, 3/4 dl per dag. Det räcker gott och väl. Äter hö perfa. 
Så ge ungefär som uppfödaren eller runt 0,5 - 1 dl skulle jag rekomendera!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

OddanFrallan
0

Fråga gärna uppfödaren om en påse med det foder han har nu så kan du sakta avvänja honom till ditt nya foder. Jag själv använder mig utav fodret Stampe Glad

// Emelie, Odd Molly och Precious Daisy