Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 1267 ggr
[Boedam]
0

kanin med små bölder??

En kanin som har fått bölder på magen och vid rumpan. Bölderna är inte stora. Typ 6mm höga och 3mm breda. Men det är typ 4-6 stycken! Dom sitter på undersidan på kaninen och närmare rumpan. Vad kan det vara? Försökt att läsa artiklar om kaninsjukdomar men kunde inte hitta något som passade…

Kaninen äter bra. Jag gav den idag gräs och maskrosblad och den åt direkt ;) Kaninen har haft dethär länge… Eftersom det inte är min kanin utan en gårds så vet jag inte riktigt vad jag ska göra… Om det hade varit min så skulle den bums till vetrinären.. Men vet inte om dom tänker gå dit eftersom det är en ridskola och dom har inte så värst mycket pengar.

Buren den bor i är ganska så skitig. Dom har spån underst (tror jag om dom inte har något under det också..) och sedan sönderivet tidningspapper. Dom har lite hö också. Vattnet är väll ganska så frächt. Står i en glass bunke. Vet ej om dom får grönfoder (morröter och liknande). Sedan får dom pellets och någon konstigt vete liknande fröer x) Jag vet… Inte så värst bra på att beskriva saker!

Så om du vet någon som liknar, snälla säg vad det är och heter! Om du vet :)

SNABBA SVAR BLIR JAG SUPERLYCKLIG AV!! XD

lomsen
0

http://www.angelfire.com/ga2/satinangora/densjukkaninen.html

jag googlade på bölder på kanin och bl a följande sida kom upp!

lomsen
0

men det kan ju kanske vara bett av någon insekt också, prata med någon som har ridskolan!

[sstorm]
0

Hur nära könet sitter de? Kan de vara syfilis?

[Boedam]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

en siter typ ca 5cm från könet. Men kan finnas fler närmare.. Har inte kollat så noga där :( Men annars sitter en ganska nära frambenen. så dom sitter VÄLDIGT utsprit <3

tack för artiklen Lomsen. ska läsa den igen nu!

[sstorm]
0

Ok, ja syfilis brukar sitta på könet så om de sitter till frambenet verkar de inte som syfilis.

[Boedam]
0

nej… Gud vad det är jobbigt att vara ovetande.. :( får fortsätta googla på google x)

[Boedam]
0

någon som vet något!! :'( Desperat ;) <333

[sstorm]
0

Jag skulle ta den te veterinären

Zvintos
0

Sitter de mitt på magen, eller mer utåt längs sidorna?

Eriikaa
0

Är det en Hona eller hane??

~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.

[Boedam]
0

det sittet fläst utåt längst sidan (vad jag kommer ihåg).

hona ;)

Zvintos
0

#11: Det är inte hennes bröstvårtor de känt/sett då?