Frustrerad på min skola!!
Går på naturbruksgymnasium, vi har får, kor, svin, hästar, marsvin, kaniner, hundar och katter. Idag gick jag och en kompis in till marsvinen och kaninerna en stund (IP eleverna som tar hand om dom, alltså dom "handikappade". Jag går först till ena kaninen, som va LIVRÄDD o sprang in i ett hörn o bara skaka, samma med den andra kaninen. Dom fick nån gnagarblandning o va allmänt feta. Sen kollade vi lite på marsvinen, 2 i samma bur(vilket är bra) MEN den ena va dräktig trodde jag så jag kolla könen på dom. En hona och en hane. Blev sjukt irriterad och gick genast till personalen o fråga varför dom hade en hona och en hane i samma bur, fick svaret" vi visste inte det förrens hon blev dräktig." Jag svarade "varför har ni inte särat på dom? "För vi har inte en till bur"
Blev så arg så gick till rektorn o berätta, dom skulle fixa en till bur tills på måndag och även byta till vanlig pellets.
Så ska kolla till på måndag o hoppas att marsvinet inte fött ännu.
Tyckte så synd om kaninerna :( Dom va verkligen livrädda.
Låter inte som en bra skola, en skola ska kunna se om det är en hane och en hona ang marsvinen, för könet på dem kan man se redan efter högst en veckars ålder (till och med allra oftast mkt tidigare) bara dumma bortförklaringar! Och särar dem på dem måste dem omgående skaffa en hankompis till hanen och en honkompis till hanen.
hoppas dem byter ut pelletsen till bra pellets!
Jag hade varit skitförbannad :/
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 Ja precis, men antagligen så köpte dom väll bara 2stk och djuraffären/uppfödaren sa att det va 2 honon t ex. Men man tycker ju att dom ska dubbelkolla ändå :/. Ja dt hoppas jag med, annars kommer jag tjata på dom till dom fixar det 
#2 Ja en skola som lär ut om djur ska ju kunna se sånt, och kolla innan dem köper dem.
Jag var duktigare på kanin och marsvin och fåglar på min skola jag gick på (var också naturbruk), så lärde mig knappt något nytt om det när jag gick där
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.