Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 214 ggr
CarroS
0

När är bäst kaninefterfrågan

Hej alla kaninupfödare, som jag tror denna fråga är bäst till, men andra får såklart oxå svara.

När är det lättast att sälja kanin ungar? kanske låter som en lite korkad fråga men det känns tryggare och para sin kanin om man vet att det kan vara lättare att sälja ungarna sen :) lättare att få bättre köpare när det är större urval :)

Elina.
0

I början av sommaren är väl kaniner som mest lättsålda. Dock beror det ju på vad det är för ungar, färg, ras, föräldrar osv.

CarroS
0

Tack för svar. men tänkte på de oxå .. är det mycket enklare att sälja "fina" kaniner det villl säga med bra stam och meriter. ?

Tina-A
0

#2: Det beror på vad du söker för köpare. Lägger man ut en annons på blocket så hör alla typer av människor av sig, vissa oerhört oseriösa, och dom struntar helt och fullt i stam eller meriter och sånt. "bara den är söt", kan man säga. Självklart är inte alla så, men det finns ju dom såklart!

Vänder man sig till mer seriösa personer, som tex på ett forum eller skriver i sin annons på blocket att man måste vara si eller så seriös så skulle jag vilja säga att det är lättare med bra stamtavla och meriter, men för alla är inte sådant så viktigt. (Jag undrar om jag ens sa nånting med mitt babbel eller om det bara blev sluddigt och oförståeligt) :P

Säger som elina. att kaninungar är lättare sålda i början på sommaren.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]