Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1623 ggr
kaninn
0

Hon vill inte kela :(

Min kanin som är ca 10veckor vill inte kela, jag är med henne varje dag, hon vill bara springa runt och inte gosa, absolut inte ligga på rygg, man får inte kolla betfel eller någonting! :( Hjälp mig

Emaljoh4
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Måste du ha henne på rygg!?

Jag skulle inte tycka om att ligga på rygg om jag var en kanin.

Och hon är ju inte så gammal än. Kanske bara busig.

Aja, jag är ingen kaninexpert.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Fridaaaa
0

Hon är bara 10 veckor gammal! Man kan inte begära hur mycket som helst av en kaninunge Förvånad Tar tid för dem att lära sig sånt!
Hon är busig och ung, sedan så gillar inte alla kaniner att ligga på rygg, 3 av mina 4 kaniner kan jag ha på rygg men det har vi tränat på, det är inget som dem har "inbyggt". Nej tålamod och träning. Hon är bara ung och busig

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Zvintos
0

En 10 veckors kaninunge har sällan tålamodet att sitta still och kela en längre stund.
Det finns ju såpass mycket att utforska, och tid att "flumma runt på".
Så det är något man får träna på, men det är inte säkert att kaninen kommer gilla att sitta och gosa för det.
Kaniner är individer och beter sig olika. ^^

Gällande att ligga på rygg så är det som det redan skrivits en träningssak och kan ta tid att vänja kaninen vid.
Jag brukar vänja mina vid det redan när de är små, så att där finns en "grund" för nya ägaren att jobba vidare på.
Mina har sedan vant sig väldigt fort.
Men jag tror också det beror lite på personligheterna, då mina varit väldigt lugna utav sig.