igelkottar smitta kaniner med sjukdommar?
Kan kaniner få sjukdommar smittade från andra djur, ex igelkott? Har nämligen två dagar i rad varit en igelkott på besök här .. igår nosade han på Pingu när han var i hagen, och för en stund sen när jag var ute hos sune så ser jag igelkotten stå och nosa på honom också. Misstänker att han byggt sitt bo (om nu igelkottar gör det haha) nära sunes bur och inhängnad bakom ett par däck grannen har som står lutade mot väggen.
Bifogar en bild på den lille hehe :)
Haha Igelkotten är nog kompis med din kanin xD
http://emmaskaninselar.blogg.se/
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Dom är så söt!!
Här omkring försöker dock ungdomarna köra över dom… 
Jag vet ingenting om igelkottar och smittor tyvärr.
#1 kanske det ;)
#2 jaa :D oj, det låter ju .. moget :S
Några sjukdomar tror jag väl inte, men däremot tenderar väl tyvärr igelkottar att bära på lite diverse ohyra ibland.
Naww, så söt den är :)
hittade en liten igelkott i grannens trädgård för något år sedan, dom är så söta!
skulle vilja ha en :)
#4 Misstänkte det också … Men hur sprider sig sådant? Har inte så bra koll. Måste djuret (igelkotten) nudda min kanin eller kan ohyra praktist taget vandra från djur till djur? Som sagt, igelkottens bo verkar inte vara så långt från min kanins inhängnad …
#5 Ja dem är riktigt söta :)
Min lillkusin tog in en igelkott i lägenheten dom skulle flytta till. För dom slutade det med loppor i hela huset.. 
puttar lite .. undrar vad jag ska göra med igelkotten. Låta den vara kvar? men då kan den ju gå till mina kaniner igen .. :s
Det kanske kan vara svårt att flytta igelkotten,Den kanske stiks(har aldrig prövat)
Sen kan du flytta hagarna?
What doesn't kill you makes you stronger.
Hemma hos mig kommer igelkotten väldigt ofta och går omkring vid kaninernas hagar.