Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 2491 ggr
Luckyt5
0

Släkt/vänners kaniner

Här kan ni berätta lite om en väns kanin eller om någon i familjen/släkten har en kanin. Ni kan skriva kaninens kön, färg, ras, teckning t.ex. Lägg gärna ut en bild också!

/ Tilda

Luckyt5
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min morfar har en kanin som heter Lotta. Hon är en dvärgvädur som är viltgrå wienertecknad. Lotta är 1 och ett halvt år (tror jag). Hon är jättesnäll och väääldigt snabb när hon får springa fritt ute. :)

/ Tilda

Zvintos
0

Min mamma har en unge ur familjens första kull.
Fia heter hon och är isabella manteltecknad dvärgvädurskorsning.
Hon fyller 6 år i sommar och är lika pigg som alltid.
Fia är en av de underbaraste kaninerna jag vet.

Zvintos
0

Sedan har min faster två kaniner, varav en från mig.
Den från mig är en viltgrå wienertecknad dvärgvädur (renrasig, men inte särskilt rastypisk).
Blance Moreau hette hon när hon flyttade, men går numer under namnet Skrajsan efter att ha blivit lite knepig efter att ha blivit skrämd av räven..

Zvintos
0

Här är Skrajsans kavaljer Pelle, madagaskar lejonhuvad hane.

Luckyt5
0

Vad fina kaniner!

/ Tilda

[Becca-]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Mina grannar har en liten bestämd herre som ofta sitter och tittar på mina kaniner. Ivan heter han och är 4,5 år gammal.
Han är isabellafärgad (eller vad man säger). Världens snällaste kanin, och älskar att springa fritt på gården och reta gallfeber på mina kaniner. Bild kommer..

ppyysseenn
0

#1 vart har din morfar köpt den kaninen? Från uppfödare? Verkligen super söt! :)

//Alma

Min (påbörjade) kaninuppfödning, ta en titt vettja! :) ---->

Pysens kaniner

Denna kommentar har tagits bort.
Luckyt5
0

#7 Jag vet inte, nånstans i Örebro tror jag. Inte i djuraffär iallafall (tror jag). :)

/ Tilda

Zvintos
0

#8: Då skulle jag gissa att hon är antingen från Lavendelgården eller Mystiquas (som höll på att sälja ut flera tidigare vet jag). ^^

Luckyt5
0

#10 Jaa, kanske det. Eller så är hon från en privatperson.

/ Tilda

Fridaaaa
0

#1 Inte bra med sån dubbelhaka :/

Min mamma har en kanin, Sally :) en lejonhuvad kanin. 
Annars har inga nära släktingar kanin direkt mest hund :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Wera]
0

#12 Vrf skulle det vara farligt på något sätt? Hon ska ju inte ställas elr något med tanke på att hon inte är godkänd :)

Min syster har en feltecknad kastrerad holländare vid namn Adde på 2 år? Och en hermelin hona i tan, svart, 4 år.

Min kompis har en viltgrå dvärgvädurs hona, 94 p. 4 år? och en svart överpälsad lejonhuvad dvärgvädurs pojke. Två månader.

Min andra kompis har en madagaskar-färgad kastrerad teddyvädur, 2 år (som jag fött upp) och en svart/gul japan brokad wienertecknad överpälsad lejonhuvad dvärgvädurs hona, 1 år.

Min tredje kompis har typ jätte många olika tjosanhejsan kaniner, blandraser, lejonhuvad kanin, teddydvv, en blandras jag fött upp (5 år?), har ingen aning haha, inte varit där på länge.

Min fjärde kompis har en rysstecknad hermelin kille på 7 år.

Mina släktingar i Spanien har kaniner men enbart för slakt för att äta. Massa stora kaniner, så som frassar och blandraser.

Fridaaaa
0

#13 Nej men hakpåse är aldrig bra oavsett, det uppkommer ju pga fetma och vissa honor får det efter dräktighet.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LoveYourRabbit
0

Min ridlärare har mellan 5-10 kaniner skulle jag tro. Dom är verkligen jätte söta och fina! Två av dom är gamla hoppkaniner, hon sa att den ena hade vunnit SM någon gång. Har tyvärr ingen bild på dom ^^

Somriga hälsningar från Vilma

Uppfödning av hoppkorsningar i liten skala, Conejos Hoppkaniner ♥
Conejos Hoppkaniners blogg

"Lev livet, det visas inte i repris."
Sov gott min flicka, 27 april - 4 juni

[Becca-]
0

#6 Här kommer då bilden på Ivan.

[Wera]
0

#14 Det behöver inte alltid uppkomma p.g.a fetma, det kan vara ärftligt också.