nybörjare med frågor
Tjo! Jag och min pojkvän funderar starkt på att skaffa en liten kanin! men vi skulle behöva lite hjälp från er! c:
problemet med mig är att jag är allergisk mot pälsdjur! men misstänker att jag bara reagerat mot höet i kaninernas burar när jag hälsat på några!
Så jag undrar om det är någon som vet om det är någon skillnad, allergent, från kanin till kanin? :o rexkaniner och teddykaniners päls skilljer ju sig rätt mycket från en "vanlig" kanins päls, om man säger så! :o
(såg också i en djuraffär i stan, kaniner med rexpäls, såndär krullig som katter och råttor kan ha, men kallas den kaninen rexkanin då, för har förstått det som att det finns rexkaniner med väldigt tät och len päls? xD )
undrar till sist också om nån vet nånstans nära göteborg där man kanske kan adoptera omplaceringakaniner, eller om man ska hålla sig till blocket om man vill hjälpa små omplaceringar? :)
tack för svar på förhand! :D
Det här är inte mitt huvudområde precis, men om jag förstått det hela korrekt så varierar toleransen gentemot rexpäls från person till person, men att om det är någon pälstyp hos kaninen som ökar chansen för allergiker att klara av så är det väl rexpäls? Men om det är höet som är kruxet så spelar ju et ingen roll. :) Du kanske kan åka och hälsa på någon rexuppfödare, känna av hur du reagerar?
#1 jo, klart jag skulle kunna iofs! om det finns nån nära gbg! jag är bara inte så fäst vid rexens utseende, dumt nog! D: men om de är trevliga förstagångskaniner så kanske kanske! :D
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det brukar kunna finnas möjlighet att hyra en kanin, oftast över sommaren. Kanske kan vara värt att testa?
#3 jasså? o.o vart ifrån? :D vet du om man kan hyra bur också då?
Jag är höallergiker och har aldrig tidigare kunnat ha kanin inomhus.
Men sedan jag köpte en luftrenare känner jag ingenting längre!
Så den luftrenaren var värd sin vikt i guld!
Har man problem kan det lindra, beroende på hur pass kraftig allergin är.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#4 Hos solställets kaniner vet jag att man kan hyra sommarkaniner.
#5 smart! :D
#6 okej, tack! :D