Hermelinkull 3 född! Hoppas på rexat.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Sockerbit fick ungar imorse! Fyra små liv, varav en pytteliten krake på 12 gram. Syskonen är närmare 30 gram. Liten, liten, men välskapt, och än så länge livlig.
En vit med svarta öron, och svart runt ögonen, en mantlad/brokad, och två mörka (inte säker på att de är svarta) med lite vitt i ansiktet.
Jippi!
Hoppas på rexat. Mamma ska vara rexbärare (vit blåögd), och pappa är rexad (brokad svartvit).
Spännande detta! Finns det förresten nån chans att den lilla kraken klarar sig?
Vad roligt, grattis! :)
Vad roligt :)
Den kan göra det, du får hålla koll hela tiden, så att den får i sig mat osv annars kanske du får stödmata den om inte den får komma till och få mat :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
GRATTIS här också!
Grattis!! Vad roligt med lite kanin ungar
What doesn't kill you makes you stronger.
Vad fina
bra att du tog bort lillen, RIP! Jag parade om Charlotte med Skutt idag då hon gick tom med Hanamis son Kanel,han var nog för ung, får ta det sen nån gång! Men nästa helg ca föds tre kullar-babyboom!
Vad fina :) Lägg gärna ut bilder så vi får följa deras utveckling !^^
Hej!
Grattis till bebisarna, jag längtar tills det är min tur! :) Men jag söker faktiskt en renrasig hermelin hona, så jag är lite intresserad av en av dina kanske? :) Har du någon hemsida så jag kan hålla koll på deras utveckling? :)
MVH Tove
Tove Pettersson - Zoorinas kaningård
- Med pågående inriktningsbyte till renrasiga hermeliner till utställning samt kaniner till kel & hopp med mycket lovande temperament. Kika gärna in på hemsidan för mer info & bilder.
www.Zoorinas.webb.se
Jo, klicka på länkarna här nedan. Dock är de flesta av mina inte helt rastypiska (långa öron, smäckra, rätt stora), och har bara härstamningsbevis.
Är det utställning du är intresserad av så kanske inte mina tjejer är så bra. Men schyssta rexpälsar har de. Kiwi & Tiger är till salu i sommar, efter kull, men till dem är jag kinkig med att de får ett hem med stor plats som de är vana. De är skitsura på mig nu när de är särade i varsitt fack (för ungar och så…).
Hej! Vilken superfin teckning lilla sugar har. Jag tänkte bara ställa en liten fråga då jag kommer få en egen kull snart. När du säger att du avlivade den lilla som var dålig.
Hur gjorde du då?
Kanske är en dum fråga men att ta en sådan liten till veterinären för avlivning, brukar man göra det?
Hoppas givetvis att alla mina små kommer vara friska och krya men det är ju alltid intressant att veta hur man gör om det skulle råka bli som för dig.
MVH/Erika
Så himla söt! Ge mig den lille plutten 
# 16 Tack! Gillar den skarpt. Små kaninungar avlivas enklast genom slag mot bakhuvudet, eller tvärtom - att slå bakhuvudet mot något hårt (t ex en stenhäll).
Fast det går snabbt och enkelt känns det inget vidare, men ibland är det ju nödvändigt :-(
Jag är såpass gammal att jag får fixa sånt själv. Har inte hjärta att be maken, men om det gäller större kaniner som blivit sjuka eller skadade så kan han hjälpa mig (han är jägare).
Här under #8 i tråden står det jättebra om hur man kan/får göra vid avlivning:
http://kanin.ifokus.se/discussions/4d715b98b9cb46221d06b668-avliva-kaninungar
Den svarta bebisen, är den renrasig hermelin eller? ;) Eller alltså, är kullen renrasig hermelin menar jag :)
Är intresserad av den svarta med liten droppe på nosen :D Men bara om det är en hona, när går det att se tror du?
Med Vänliga Helsningar Tove :)
- Med pågående inriktningsbyte till renrasiga hermeliner till utställning samt kaniner till kel & hopp med mycket lovande temperament. Kika gärna in på hemsidan för mer info & bilder.
www.Zoorinas.webb.se
#25 Ja, de är hermeliner. Har dock endast härstamningsbevis. Eftersom de är wienertecknade går de iallafall inte att ställa ut, men skulle ev. kunna användas i Avel för vit blåögd (om man kan ta luckan som blir i stamtavlan). Tror jag kan se kön om 14 dagar. Har dock en förfrågan på den svarta, men inget spikat än.
Okej, för jag skulle nog vara intresserad av den svarta om det visar sig vara en hona. :) Hur är föräldrarnas personlighet? :)
/ Tove
www.Zoorinas.webb.se
Jisses så söt lilla Sugar är!!
Är den en liten hona så har du en som är intresserad här!!
Sockerbit är en riktig liten pärla till kanin. Tam och go, och inte det minsta aggressiv ens nu när hon har ungar i boet. Enda "felet" på henne är att hon inte har rexpäls!
Pappa Kiwano är en lite blyg herre, för jag har inte grejat lika mycket med honom. Han kommer fram och hälsar, och tar jag upp honom i famnen sitter han still utan sprattel.
Så han är en go kanin också :-)
Då är jag intresserad av en hona :)
www.Zoorinas.webb.se
Farin eller Sirap tycker jag!
Har någon av de blåa ögon?
www.Zoorinas.webb.se
Men de bär på anlag för blåögt då antar jag, eftersom mamman är vitblåögd. Jag är intresserad av Sugar :) Men inte säker ännu, var finns bebisarna? (:
www.Zoorinas.webb.se
Okej, södertälje blir bra för mig. Men jag håller koll och hör av mig. :)
En fråga bara, jag har en rysstecknad hane, rödögd alltså, vad kan det då bli för färger på ögonen? Störst chans är väl antagligen bruna, men finns det chans att det blir blå eftersom hon har anlag för det? ;)
ALLA SOM VET NÅGOT OM DETTA FÅR GÄRNA SVARA! :D
www.Zoorinas.webb.se
#39: Parar du den rysstecknade med en wienertecknad finns risken för sk falsk vit rödögd.
Dvs den ser vit rödögd ut, men i själva verket är det bara wienerteckningen som tagit bort de rysstecknade fälten.
Okej, jag har inte bestämt hur jag ska göra ännu med allt. Funderar på att köpa en rysstecknad hona och inrikta mig på just rysstecknat, men vet ej :)
www.Zoorinas.webb.se
Åh, vad söööta dom är! 
~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.
Den svarta är sååå söt! Jag som inte brukar gilla rexat (för den är väl rexad? Ser rexad ut på bilden i alla fall ;)) Måste bara säga att jag tyvärr inte är intresserad av den vita ungen längre :( Men säkert många andra som är! :)
www.Zoorinas.webb.se