Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 3132 ggr
love_bunnies
0

hur ser det ut i eran bur(inredning)?

Heej,jag ska skaffa kanin(tror)och jag vill ha tips? på hur man kan "möblera"i buren(innebur,om ni vill skicka gärna in bilder på era uteburar!!:) )…Så skicka bilder hur ni har det i eran bur.Skrattande

KajsaM
0

Har tyvär ingen utebur :)

myriis
0

Kan berätta lite om hur mina kaniner har i sina burar ;)

Utebur: Ett hus, en matskål, en vattenskål, en hökorg och lite lesaker som hon får ibland =)

Innebur: Ett hus, hökorg, gnagersten (endast för hon har fel på sina tänder), vattenskål, matskål

love_bunnies
0

#1 men innebur oxå,skrev att jag vill se inneburar men det gåt bra med ute(ska ha innnekanin)

KajsaM
0

Jaha, läst lite fel ;) Snart kommer bilderna :D

love_bunnies
0

Roligt…Skrattande

love_bunnies
0

nån mer som kan visa sina burar eller???

twinnie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har bara ett hus & en matskål i min kanins bur ^^ Vad ska man ha annars ? xD

Men jag har inrett runt om och utanför med fina grejjer jag själv gjort ;D

Keligast
0

inomhus: en bräda dom kan hoppa upp på, sten, matskål, vattenflaska, sovhus, höboll..

utomhus: samma!

EXTRA! boll och en bädd

KajsaM
0

Min bur :)

KajsaM
0

Upp i från

KajsaM
0

Från höger

KajsaM
0

Från Vänster

Zara87
0

I Anizas bur har hon ett hus, matskål, toa lätt, toarullar, en boll, vattenflaska, hökorg.. :) Bifogar en bild.

KajsaM
0

Fram i från :)

Aourora
0

Våra kaniner bor ju i vårat förråd..där det är behaglig värme aldrig under 5grader..(inte äns när det är 25 minus pga element och inte fuktigt. på sommaren är det svalt och skönt men inte kallt så dem fryser såklart-.- I Förådet finns det två burar, en utomhusbur om är ganska rymlig om man gämnför den med en stor innebur…fast denna har tre våningar oxå…denna buren har kommit in pga. tre ungar som behöver egen bur…så då får mamma och pappa bo i den tillsammans..nu när Valentino är kasterad….

och ungarna 3 stycken, får varitt våningsplan av fråds-inneburen, som Ninni och valentino skulle ha för sig själva nu igentligen--Vi had eju planerat att ha nya hem åt alla ungarna vid detta laget..Och på andra sidan väggen, utomhus bakom den stora frådsburen är det en utehage. som är ca 4 meter lång och ungefär en och en halv m bred. Dit kommer dem att kunna hoppa genom väggen när vi gjort en kattlucka ut dit..som vi ska nu i sommar..

Bara vi blir av med ungarna förståss.. annars går det inte..

I burarna har vi: strö, och matskålar, vattenslaskor och  saltstenar…Plus en stor hötuss oftats upphängd i ett snöre men ibland lägger vi det bara på någon hylla i buren.

Bon i olika former, i ena buren:uteburen som nu är i förådet har som 2 bon inbyggt.

Alla andra har hinkar med strö i och runt..Kaninerna älskar att sitta i dem.

Sen har dem lite sittdynor, kvistar och så brukar jag sätta morrot/selleri i gallret så det blir roligare att äta..

I uteburen så finns lita allt möjligt beroende på säsång..på sommaren finns det en stoor tunna som är ganska låg i kanterna, där i finns det san d att gräva runt i och rulla sig…två stittstenar och en liten skog där dem kna gömma sig… samt springytor..bon med halm och utkiks plattser..hängmatta brukar vi sy en ny för varje år..för dem gnager sönder dem…det älskar dem… och massa kvistar och em stor stock, finns även i uteburen. på hösten fins det löv, och på vimntern finns det snö i en del av buren.

Det är plasttak på 3/4 av uteburen den sista biten är valigt nät. så det varken regnar in eller snöar in på två delar… Men dem är ju inte där så länge på vintern heller..

sen finns så klart hö, vatten och matskålar ute oxå..

Tyvärr så är det lite stökigare än vanligt på bilden…på burarna i förådet…men jag vågar vell visa det ändå?

Bon i olika former…

love_bunnies
0

Okeej!!Tack för bilderna!! Någon mer???

Frida-L
0

Elvis bur!

Frida-L
0

Skruttans bur!

skanorskaniner
0

mina kaniner bor i varsin bur i ett litet hus i vår trädgård.

Tina-A
0

Vad fina bilder!! :) Molles och Leahs bur är inte så rolig.. :P Hittar tyvärr ingen bra bild men kan ju alltid ta en!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

love_bunnies
0

Skulle vara kul Tina!!Nån mer???

love_bunnies
0

*Putteliputt* ;)

love_bunnies
0

Asså,jag vill ha pler bilder!!

SagaoAlfred
0

Jag har inte så mkt alls i mina burar!
Toaletter, hus, matskålar å så bara eftersom dom är lösa hela dagarna å bara där på nätterna å då sover och äter dom bara typ..
men kan fota imorrn, hittar ingen bra nu!

love_bunnies
0

okej,visst

Roobyn
0

Innebur: Hö i ett hörn, Toalett i ett annat hörn, spån på "golvet", Matskål på spånet , Vattenskål och vattenflaska hänger på sidan av buren, Gnagarmajskolv i trä hänger på sidan av buren och såklart saltstenen.

myriis
0

#26: Tänk på att saltsten inte är bra. Kaninerna kan få i sig för mkt salt.

Roobyn
0

#27: Hon har knappt rört den xD

love_bunnies
0

i zooaffären brukar dom ge mineralsten elr nått…vad ska de va bra för??Utom att de slipar tänderna…

SagaoAlfred
0

såhär ser det ut i sagas bur, och det ser likadant ut i alfreds :)

love_bunnies
0

Vad fint!!

love_bunnies
0

nån mer som vill visa sin bur??

Frida
0

Ankis bur. Har inte satt in toaletten eftersom hon inte valt "sitt" hörn ännu. Dessutom ska det vara tak på huset ("Ankiborg" Skrattande) men det är borta för stunden pga rengöring. Annars ser ni ju hur det ser ut och vad som finns där.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Frida
0

Althalus tyckte inte om den andra buren så han fick flytta tillbaka till den lilla han hade innan. Fick ett nytt hus också så att ytan att sitta på blev lite större. Brukar ha spån i hela buren men vi lyxade till det lite denna gången genom att ha halm istället.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

SagaoAlfred
0

alltså. jag har ofta grenar, kvistar och självklart mat och grönsaker i mina burar. men jag hade precis rengjort då jag knäppte det där kortet, så att ni vet det ;D

love_bunnies
0

fint