Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 688 ggr
T0vve
0

Hermelinhona sökes!

Jag söker som sagt en hermelinhona. Jag har en hane som är snart ett år och jag vill alltså ha en hona så att min hermelinuppfödning kan starta. Jag har haft kullar förut men vill byta inriktning nu.

Kaninen som jag söker ska vara följande:
* Hona
* Renrasig hermelin (dock behövs inte stamtavla, men gärna!)
*Blåögd eller brunögd
*Max 1,5 år!

Kaninen som jag söker får gärna vara:
*Vuxen/äldre (behöver alltså inte vara en unge)
*Ha en fin teckning och färg (färgen behöver inte vara godkänd)
*Gärna wienertecknad med bläs

Någon som har en hermelinkull på G? Eller en hermelinhona till salu? 

Hör av er här eller till Tovpa@hotmail.com

**/ Tove - www.zoorinas.webb.se**

Tove Pettersson - Zoorinas kaningård

- Med pågående inriktningsbyte till renrasiga hermeliner till utställning samt kaniner till kel & hopp med mycket lovande temperament. Kika gärna in på hemsidan för mer info & bilder.
www.Zoorinas.webb.se

Rebiz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vet inte vart du bor, men i Västerbotten, Umeå, finns en väldigt gullig (egenuppfödd) liten hermelinflicka som just fyllde 1 år! (f. 5/4 2010).

Mysig och fin i famnen men kan vara lite krånglig i buren tills man lärt sig hantera henne. Hon, såsom många andra honor, skyddar sitt revir (buren).

Rönnens Dior som hon heter är Svart wienertecknad och har därför endast h-bevis.

Säljes till ett bra hem pga. tidsbrist.

www.ronnens.tk

Aningen gammal bild på henne, men PMa mig om det verkade intressant så kan nya bilder fixas :)
/Rebecca

[sstorm]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

En wienertecknad hemrelin får inte ha stamtavla :)

T0vve
0

#2 Jo jag vet, därför jag sa att H-bevis fungerar utmärkt ;)

- Med pågående inriktningsbyte till renrasiga hermeliner till utställning samt kaniner till kel & hopp med mycket lovande temperament. Kika gärna in på hemsidan för mer info & bilder.
www.Zoorinas.webb.se

T0vve
0

#1 Jättesöt! Dock försöker jag hitta en som inte förvarar sitt revir så mycket, men jag är medveten om att hermeliner ofta är lite så. Men Umeå är också alldeles för långt tyvärr. Men tack så mycket i alla fall! :)

www.Zoorinas.webb.se

conejos
0

vars bor du?

//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

www.sofieskaniner.weebly.com

www.tallstigenkaniner.blogg.se

Denna kommentar har tagits bort.
T0vve
0

I Eskilstuna.

www.Zoorinas.webb.se

T0vve
0

Jag läste på din hemsida att din hona (kaninen på bilden?) ska ha ungar nu till våren. Jag skulle nog vara mer intresserad av en unge. Då jag gärna vill ha blåögd och jag såg att din hane var blåögd. Så säg gärna till om du ska ha ungar, då är jag intresserad av en hona från den kullen! :)

MVH Tove - www.Zoorinas.webb.se

www.Zoorinas.webb.se

conejos
0

är det inte för långt att åka då till umeå,det är typ 100 mil

//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

www.sofieskaniner.weebly.com

www.tallstigenkaniner.blogg.se

[Airo]
0

#T0vve

ville bara säga att om hon ska para Dior så ska hon nog inte använda Max.. för han är pappa till Dior..

vad jag vet. haha, men kan ju inte svara säkert ;)

[Becca-]
0

Kolla med Hanna på Örnabergets kaniner. Mycket söta o trevliga små-kaniner!

T0vve
0

#10 Okej synd :( Kanske lite långt, men jag tror jag skulle kunna fixa transport. Men kanske inte är aktuellt längre då, men jag ska absolut hålla utkik! :)

/ Tove

Jag ska kika där :) Tack

www.Zoorinas.webb.se

Denna kommentar har tagits bort.
Rebiz
0

T0vve: Hade tänkt låna en havannafärgad hane och para med Dior, för att isf få fram havanna och svarta ungar med wienerteckning, men vet tyvärr inte om jag har tiden för det just nu, mycket i skolan tvärr.

natha-mjau
0

jag har en lejonhuvad heremelin hon till salu

[Becca-]
0

#15 Står ju tydligt att hon vill ha en renrasig hermelin..