Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 526 ggr
[Sicali83]
0

Päls inne i huset?

Är lite osäker på min dumboll Sixten. Han har ju en kal fläck på ryggen men för övrigt märker jag inte så mycket på honom, han är glad och pigg när vi rör oss utanför buren och sträcker sig för att få gott. Men när jag tittar på dem genom fönstret och de inte vet att man tittar på dem så ligger han oftast still och Blondie tar hand om honom mycket mer än innan, ligger i en halvcirkel runt honom, tvättar honom, puffar på honom, lägger sig tvärsöver honom o.s.v

Så idag när jag skulle städa i huset så såg jag att det låg ganska mycket tussar med päls i huset, det kan inte vara för att det är kallt och Sixten är kastrerad så det kan heller inte vara att Blondie är dräktig.

Vad tror ni det kan vara?

Bamse 08
0

Kan vara fällingperiod

What doesn't kill you makes you stronger.

[Sicali83]
0

Så de kan fälla bara på en viss fläck utan att det behöver vara någon fara? Och det kan vara därför som det ligger päls inne i huset?

Zvintos
0

Jag tycker det låter som så att Blondie kan vara skendräktig?.
Det vill säga att hon tror att hon är dräktig.
Inte helt ovanligt att det händer så här års.

[Airo]
0

#3 hon har ju skrivit att det är en hane?.. haha

eller menar du att Blondie ev. har dragit päls från honom då eller? x) haha

[Sicali83]
0

#3# Det tänkte jag med på, det har hänt min hund några gånger.

Men är det vanligt då att de nopprar av hanens päls istället för sin egen?

Zvintos
0

#5: Är du helt säker på att det enbart är hans päls då, så det inte är även hennes egen? Glad
Kan ju vara så att pälsen som ligger i boet är hennes egen och att hanen fått päls bortryckt för att hon varit tillfälligt irriterad på honom eller liknande.

[Sicali83]
0

#6# Nej, jag är absolut inte säker. Men jag är däremot ganska säker på att hon inte ryckt av honom päls för att hon varit irriterad på honom, de två är jättefina mot varann.