Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 916 ggr
gaabriellaaa
0

Och så var myggen tillbaka

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Äntligen är det sommar! Men allt bra har ju även nackdelar .. och nu är ju också myggen här, ikväll har det varit jättemånga här. Kommer ihåg förra sommaren då jag tyckte så synd om Sune när han satt ihopkurad utomhus med iallafall ett 10-tal mygg runt sig som stack honom, mestadels på öronen och nosen. Så, vad brukar ni göra (om ni nu gör något) åt det? Finns det något bra myggmedel eller så man skulle kunna använda kanske? :) All tips? godtages tacksamt!

catfoot
0

Undrade detsamma förra sommaren….Myggj*vlar--

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Bamse 08
0

Man kanske kan sätta upp någon myggluktare eller vad det heter men jag har ingen erfarenhet av det

What doesn't kill you makes you stronger.

Linnet
0

Ja här är det då ingen sommar på ett bra tag, massvis med snö kvar.

[Becca-]
0

Idag har dem första myggen hittat till våran bakgård. Fy tusan vad jag hatar dem! Jag ska övertala pappa om att köpa en myggfångare-maskin. Dock kostar den typ 10 000 kr, men hoppas att vi köper en.

catfoot
0

Ja, samma här viserligen..Snön ligger vit på backen..Men myggor å sommar kommer nog snart..

OT/Snyggt ....

gaabriellaaa
0

#3 Vi har haft en riktig sommar/vår dag idag kan jag säga! Kryllar av mygg och sånt, har tillochmed träffat på ett par bin :s Dem borde det dock vara förtidigt för att komma tycker man .. ?

nu blev det dock lite OT, vi försöker återgå till frågan :)

gaabriellaaa
0

#4 Oj, en sån skulle man gärna vilja ha. Men tyvärr är det bara jag i min familj som störs av myggen och 10 tusen har jag inte :S

[Becca-]
0

#7 Ja, har hört att den är superbra. Efter en veckas användning är nästan alla mygg borta Förvånad. Dock får man ju tömma maskinen typ varannan dag. Full av döda myggor.

Nicklasangora
0

Vi köpte en myggmaskin! Det tog några månader innan den funka men nu har vi inte några mygg kvar :D Vi har den mindre maskinen och den kosta 6000 :P Men helt klart värt det!!!

[Fruktiz]
0

Åh, det problemet har jag också. Rynkar på näsan
På baksidan där jag har mina kaniner är det jättemyggigt på sommaren. Jag smällde årets första mygga idag, så de är på gång..

Nej men jag har tänkt på att hänga upp myggnät över burdörrarna och även lägga på nät över betesburarna.

coelho
0

Ett annat tips? kan ju vara att hänga vanligt myggnät över galret på buren. Då slipper man ju i alla fall få in myggor i buren. :)

Kramar Emma! :)

Bloggar även om mina kaniner på:  http://emmaskaniner.devote.se/ Klicka in vetja! :P

Fridaaaa
0

#5 Inte för att vara taskig, men är ganska jobbigt att se den bilden i varje inlägg du gör, fin men jobbig i längden.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

gaabriellaaa
0

#11 jo det är ju smart :) grejen är att det inte funkar till min ena kanin (nu ska jag inte skriva en lång historia som jag brukar kunna göra, så tar det snabbt och säger att det inte går för runt sin bur har han kompostgaller att vara ute i och jag kan ju inte ta myggnät runt hela det) så därför undrar jag om det finns något annat man skulle kunna göra :)

catfoot
0

Ok #12..Jag skriver inge mer här inne dåGråter..För den tar jag inte bort…

OT/Snyggt ....

gaabriellaaa
0

#14, äh tycker inte den är jobbigare än reklamen :)

catfoot
0

Kan som sista inlägg..Bara tillägga..Att katter å kaniner, har en väldigt dålig status i vårt samhället..Jag vill höja statusen för bägge..Å att det just blivit Catfoot, å för att en kär vän till mig gjorde denna Logga..Tänker aldrig ta bort den..Gillas den inte så avslutar…

OT/Snyggt ....

[Becca-]
0

Nej catfoot, fortsätt skriv här inne! Man ska inte behöva sluta skriva p.g.a. en logga. Jättefin är den, Frida får bara lära sig att leva med den Tungan ute Alternativet kan ju vara att göra den mindre kanske?

Fridaaaa
0

#16 Har inte sagt att du behöver sluta skriva

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.