Vilken slags bur är bäst?
Förra sommaren hade jag med mig min kanin till mina morföräldrar. Vi hade byggt en vanlig betesbur (eftersom jag bara skulle ha med mig kaninen på sommaren) till Molle.
Den fick han vistas i på dagarna, men på kvällen flyttade vi in Molle (och buren) i ett uthus, så att inga vilda djur och katten, skulle få tag på honom. Buren hade kycklingnät, därför var han aldrig ensam ute, inte ens på dagarna.
Och till sommaren ska jag nog ta med mig Molle igen och hans lillebrorsa också, men då måste jag ju bygga en bur till, så de har varsin, såklart!
Så jag undrar vad ni tror är bäst, ska jag bygga en till betesbur eller en riktig bur? 
En riktig bur med betesbur tillkopplad? :=)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tycker inte det spelar någon roll så länge kaninen får komma ut i gräset varje dag. Jag tycker det är vitkigare med betesbur än en vanlig utebur. Så varför inte bara köra på en till betesbur precis som du använder nu :) Om det har funkat bra hittils.
#1: Ja det kan man ju också ha! Fast det verkar så svårt att bygga en sån.. :)
#2: Jo jag överväger att bygga en till betesbur, eller helt enkelt låta Minus (Molles lillebror) stanna kvar hemma med mina föräldrar.
Jag tror inte Minus gillar katter, för han ryggar trots allt bakåt när han är nära min morfar, troligtvis p.g.a kattlukten.. :P
#3 Inte svårare än att bygga en rasthage för sig och en vanlig bur för sig ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.