Kanin iFokus

Kanin

Etikett: mat-och-utfodring
Läst 996 ggr
[Angel88]
0

Vad ger ni a niner för mat?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej vad har ni för kaniner och hur många, och vad för foder får dom ut över vatten, hö och grönsaker? Skriv gärna märke och pris och hur länge det räcker

Själlv har har jag nyss bytt foder från Kanin och Marsvin (grön säck) som jag köpte på Grann gården, för den ratade mina kaniner. den kostade 300kr för 25 kg.

Nu kör jag med Royal Rabbit, och jag är super nöjd med det. Mina kaniner fullkommligt älskar det. Dock är det lite dyrt, men det är garanterat värt det. Det är ett müsli foder, välblandat med bra och nyttiga saker. Kostar 299kr för 15 kg. Jag har 4 kaniner, och ger ca 1dl om dagen nu när det är kallt, och kommer gå ner till ca 1/2 dl över sommaren.

Tycker den är mycket prisvärd..

Fridaaaa
0

Ger mina Svenskt foder (djur och natur): Kanin och marsvinspellets. En blå säck med en dvärgvädur på. Kostar 163 kr för en 25 kg säck, räcker till 3 dvärgkaniner, 1 jättekanin och 4 marsvin i över 1 månad. Då får dem då hö varje dag, färskt vatten varje dag och morot och äpple iblandSkrattande

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Nicklasangora
0

Mina får lammpellets :P kaninerna får i säg det dom behöver och håller hullet bra! Kostar 140kr för 30kg! Så passar bra till oss studenter :)

Zvintos
0

Min hane äter nästan bara hö.
1-2 dagar i veckan får han ½ dl Carrier och lite grönsaker då och då.
Vilka grönsaker beror på vad som finns hemma.

[Angel88]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#2 hehe jag e oxå en fattig studdent. fast jag har 4 kaniner en häst och en katt ;)… dom kostar en del kan jag säga… men vad gör man inte för sina små liv.. hehe

Fridaaaa
0

#4 Jag är arbetslös, så har inte heller speciellt mycket pengar, men det fodret jag köper kostar inte mycket och är ändå bra. 25 kg räcker i ca 1 ½ månad till 3 dvärgkaniner, 1 jättekanin och 4 marsvin.

Helgonsbarnet
0

Jag har 5 kaniner och alla får Royal Rabbit. Det är väl 25kg ca 260kr
beroende på årstiderna men vinter räcker det en 1,5 månad och sommaren kanske 2,5 månad

Med vänliga hälsningar
Patricia ♥

[Sara-]
0

Jag har 2 kaniner som alltid har hö, får oftast grönsaker varje dag, och får pellets från mataffär :)

Fridaaaa
0

#7 Vad för pellets? För pellets i mataffärer är inte bra

[Fruktiz]
0

Mina kaniner får 2 msk Edel pellest morgon och kväll, någon grönsak eller brödbit tillsammans med pelletsen, vatten och hö. Glad

Caroline.H
0

#9 Vart köper du din Edel pellets? :) Min kanin äter det vi fick från uppfödaren men eftersom att den påsen *host* blåste bort så har jag inget kvar… Det blev lite panikartat och vi fick köpa lite pellets från en djuraffär men helst vill jag ju ge henne sin Edel pellets som hon verkligen älskar och är van vid att äta… Men jag har faktiskt ingen lust att köpa 25 kg(den enda vikt på påse vi hittat) till en kanin, men om jag måste så…

//Caroline

[Fruktiz]
0

#10 Ja det är inget stort ställe precis. Flört I den lilla hålan Skoghall finns det en liten butik som säljer Edel.

Angeln--89
0

Jag har edel fårpellets 25kg 139kr

Kristall
0

Ger två sorters pellets åt mina - JR Farm Grainless Complete Dwarf Rabbit och Rodo Rabbit Breeder. JR Farm beställer jag från Tyskland via Zooplus.com för 5 €/1.35 kg. Det är ett bra foder, har gjort övergången till pellets mycket smidigare för min hona med känslig mage, då den inte innehåller spannmål och är hö- och örtbaserad. Räcker ganska länge då jag inte ger mina kaniner så mycket pellets, en påse har räckt snart två månader nu och det finns mycket kvar.

Rodo får jag gratis av min morbror som jobbar på företaget som tillverkar det :-) Har en ~25 kg säck som troligen kommer räcka länge till två innekaniner..

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)