Hur ska jag göra ?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nu har jag köpt en kanin av en gubbe som har 8 st kaniner.
Han bor brevid stallet där jag har sköthäst & när jag och min kompis var och tog hand om dom , vi har tagit hand om dom i mer än ett halvår.
Men nu har jag köpt en av dem , har verkligen fastnat för den.
Men gubben som ägde henne innan , matade henne & dom andra med bara grönsaker , frukt , bröd , kex & allt möjligt. Dom fick inte vatten " för de fick dom igenom grönsakerna & frukten ".
NU när jag har henne hemma nu så undrar jag om jag ska ge henne pellets ( Stampe pellets ).
Tänkte ge henne ½ dl pellets , hö & vatten då. Samt grönsaker , gräs & frukt.
Blir det bra ?
Börja försiktigt med pelletsen, ge inte så mycket nu första dagarna, bara någon matsked så att hennes mage får vänja sig långsamt vid pellets, sedan öka efter han :) Lycka till! :)
Men ge endast frukt någon gång i veckan :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ah , tack för tipset 
Varför bara frukt en gång i veckan?
Mina kaniner får varje dag inte mår dom dåligt för det, snarare tvärtom!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
#3 Det är mycket socker i frukt
Min uppfödare till 3 av mina niner, ger sina utställnings/ avels kaniner (d.v.s alla) frukt och grönt i stora lass varige dag allt utom stenfrukter kan ju säga att hon har runt 40 kaniner på sommaren med ungar inräknade och jag har nog aldrig träffat så friska, glada och goa kaniner. Och dom mår toppen toppen och har oftast 94 på utställningarna.. Hon har blivit bästa lejonhuvade i 2år i rad m.m. Så det är bara att mata på med frukt och grönt, dom äter ju det dagligen i det vilda..
#3 Som H-malm säger, det är för mycket socker i det.
#6 Fast jag ligger lite mer på #5 sida.
Man behöver inte vara dödligt petig när det gäller frukt och grönt.
Dom behöver det och mina får det varje dag och har fått det i 10 år nu alla har mått oerhört bra.
Varför läser jag alltid ditt namn som Halm?
Haha 
#7 Det har ingen påstått heller men frukt varje dag till kaniner är inte bra. Gav det till en kanin jag hade, den blev tjock, gav då bara frukt 1 gång per vecka, den gick ner.
Har aldrig någonsin haft en överviktig kanin och jag har alltid gett samma kost.
#9 Mina är inte det nu heller (jo en men hon var det när hon kom till mig), men så ger jag inte dem frukt heller så ofta. Beror kanske på kanin med, men mina är inte det.
Jag gör som #3
Om man ser att den inte mår bra av att ge frukt så ska man ju sluta annars så tror jag att det är ok.
Jag ger grönsaker varanan dag till min kanin och han mår jätte bra så det skulle jag rekomendera
What doesn't kill you makes you stronger.