Kaninvakt erbjudes
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Behöver ni någon som tar hand om eran kanin medan ni är på semester? Jag heter Emmy och är 18 år. Har kaninvana (ca 8 år) och har två kaniner i dagsläget, erfarenhet av kaniner och har studerat djursjukvård.
Mitt största intresse är kaniner och jag hjälpar gärna till med andras
Har plats för alla sorters kaniner, stora som små.
Hur tar jag hand om kaninen när den lämnas här?
Här får din kanin fri tillgång på hö och färskt vatten, tillgång till rasthage minst en gång om dagen (minst en timme men oftast 2-3h) för att komma ut och röra på sig och mycket uppmärksamhet.
Alla mina djur får gos och kel väldigt ofta och de blir bortskämda här kan jag lova
- Kloklippning, borstning av långhåriga kaniner, tovutredning eller klippning av t.ex. teddykaniner (sommartid) kan jag också hjälpa till med.
Det ingår i priset så säg till vad ni behöver hjälp med så fixar jag det!
Boende
Kaninen får bo i en stor och fräsch bur.
Inga burar är mindre än 120 x 50cm (våra minsta storlekar) men de används bara om resterande burar är upptagna. Här använder vi de största burarna i första hand!
Krav:
- utekanin (ett uppvärmt rum finns tillgängligt men dock inte lika varmt som inomhus, alla andra burar står utomhus)
- ni får själv lämna kaninen här (eventuellt kan jag hämta kaninen mot betalning) annars har jag ganska nära till Sala station där jag kan möta upp er och hämta kaninen
- kaninen ska vara frisk
Vad ska ni ta med?
Foder, kaninen, lite hö och de pengar vi kommit överens över. (Bur, bottenmaterial och mer hö ingår i priset)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Kostnader
Pris per dag : 50 kr
Pris per vecka (7 dagar) : 250 kr (36 kr/dag)
Pris per dag (efter 2 veckor): 30 kr
Om fler kaniner delar bur får vi komma överens om ett annat pris, det blir självklart billigare per kanin.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Kontakt: jag finns i Sala, Västmanland (ca 11 mil från Sthlm)
Maila mig på emmy.wallberg@hotmail.com eller skriv här på iFokus om ni undrar något eller om ni vill lämna er kanin här.
Tummen upp för er som erbjuder hjälp/kaninvakt!
(y)
#1 Tackar!
Är nog kanske inte så många som behöver kaninvakt just nu men senare i sommar kanske man kan vara till hjälp.