Knäppa honor! Boar & håller matte på halster...
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
I föörrgår drog Tiger av sig en rejäl hög med päls, och stoppade in i ett hörn under sin hylla. Sen har det inte hänt ett smack mer! Hon träffade sin hane 20+21/2, så jag ska väl bli varse snart.
Sockerbit boade som en liten tok med halm igår kväll. Har inte heller hänt nåt mer…
Hon var sambo några veckor, med start som ovan.
Silver försökte jag para med Maskot den 21/2, men det såg inte särskilt lyckat ut.
Tussade ihop henne med en annan hane 5/3, och då var hon tokbrunstig, så det blev ju bra.
Döm om min förvåning när hon idag springer ut och in i sitt hus med munnen full av halm!
Vad ska man tro?
Ska det bli smått nu, och hur var det isåfall med den andra parningen, när hon var så himla het?
Ska jag få dubbel kull med två veckor emellan?
Har läst att det är tekniskt möjligt, om än ovanligt, eftersom kaniner har dubbla livmödrar.
Jaja, den som lever får se…
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Inte nu heller… Har gett upp hoppet om Tiger nu. Undrar bara väldigt mycket över varför hon drog päls bara ett par dagar innan det skulle varit dags. Kanske har hon fött nån liten krabat som hon käkat upp? Hu, fast inga tecen på det har synts.
Kanske skendräktig? iallafall?
Sockerbit boade med sin halm igen idag. Hoppas hon får snart. Hon har iaf haft nästan fyra veckor på sig att bli parad.
Silver såg nog bara till att lägga vantarna på sin favoritlåda. Hon går ännu med dottern, som föddes i denna låda i höstas.