Vad skulle ni göra... (1)
Nu kommer jag att starta lite trådar då och då som heter "Vad skulle ni göra". Då kommer jag hitta på en händelse eller en historia och då ska man skriva vad man skulle göra. :) Alla får säga vad dom skulle gjort. Inga påhopp och annat tjafs här tack.
Din kanin var ute i rasthagen och skuttade. När du skulle gå och titta till den så ser du att ena bakbenet hänger. Du springer dit och lyfter upp kanin. Det ser riktigt hemskt ut så du ringer vetrinärn och du får komma på en gång.
När du väl har kommit och vetrinärn har kollat kaninen så säger han att benet är urled och av. Och en operation måste ske genast. Priset för operationen går på 3800 :- och medicinen 450 :-. Och det är inte 100% på att kaninen kan hoppa på bakbenet igen.
Vad skulle du ha gjort?

Eftersom jag nästan aldrig har så mkt pengar på mig samtidigt så skulle jag be mina föräldrar lägga ut för operationen. Självklart skulle jag låta vet. operera min kanin. Annars så skulle jag gå runt och skuldkänslor resten av livet för att jag inte gjorde allt jag kunde för kaninen.
Jag skulle bidra med så mkt pengar som jag hade och bett föräldrarna om lån till en operation.
Med tanke på att bakbenen är väldigt svårläkta och såpass viktiga för kaninen, så hade jag låtit den somna in. Måste ju se till livskvaliteten. Hur väl lever kaninen efteråt, när den inte kan använda baktassen som den ska?
#3: Jo, iofs. Men det fanns ju chans för att kaninen skulle kunna leva normalt.
Jag hade nog låtit avliva kaninen, om skadan är svårläkt så kan det inte vara rätt att låta den leva utan att kunna använda sitt bakben, det tycker jag bara är plågsamt.. :/

Jag hade valt att låta kaninen somna in. Risken är ju att benet annars aldrig läker.
beror på åldern.. om kaninen är typ mellan 0-5 så hade jag betalat.. men om den är 6 å uppåt så skulle den fått somna in =/
Jag hade nog låtit den somna in, och inte behöva lida i resten av sitt liv.. Hoppas bara detta iten händer ngn! :/

Jag hade låtit den somna in. Det finns en risk att den aldrig mer kan hoppa.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
hade låtit den operera.

Hade opererat. Låter kanaske själviskt men sålänge kaninen inte lider utav det så tycket jag att man ska chansa! Tycker inte det spelar någon roll om kaninen inte kan hoppa mer, herregud, hoppning är inte allt i världen!

#12 Dom menar inte Kaninhoppning utan att kaninen kanske inte kommer kunna skutta igen
Jag tänker så att om det var Candy eller Roxy skulle jag inte ens tveka. Det står ingenstans att kaninen lider, ¨så jag skulle kämpa på!

#13 Nummer #10 skrev hoppa. Så jag antog att detvar hoppning!
#14 Precis!

Jag menade självklart inte hoppning, hade bråttom - satt i skolan & var inne i smyg, och plötsligt kom en lärare. Så jag bara skrev hoppa utan att tänka mig för.
Jag menar skutta, springa ..
www.frihetenskaniner.se

#16 Jag tänkte väl att det var skutta du menade ;D
#16 tänkte jag med ;)
- Mvh Emma

Haha. (;
www.frihetenskaniner.se

Jag har varit med om detta en gång men då fastnade min hona med frambanet i buren så det bröts på flera ställen. Och till slut fick veterinärena avliva henne för det är ju taskitg mot henne om hon ska springa runt på tre ben.

Sen har min hane brutit svansen så han har ingen svans. Men den kan dom ju klara sig utan.
Jag hade tagit bort kaninen.
Jag hade nog också låtit kaninen somna in
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Jag hade låtit kaninen få somna in..

Jag var med om detta för ett antal år sedan. Vi hade en kanin hemma som bröt benet efter att ha fastnat i något, vet ej vad. Vi fick avliva henne då brottet var så fult och benändarna stack ut ur skinnet. Så jag har varit med om detta, men det behöver ju inte vara lika allvarligt brott som med denna kaninen. Pengarna skulle säkert gått att låna av någon.

#26 Så var det med min hona också. Att benändarna stack ut ur skinnet.