28/5 Mora Dalarna Kaninutställning
Någon som vet villken tid A-klassen startar? Tänkte ställa ut en hane, men behöver veta då vi antagligen åker tåg/buss dit..
Någon mer som ska dit? :P
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Alla klasser startat samtidigt, när kan du läsa i annonsen.
# 1 Vart står annonsen? =)
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
Det har inte kommit någon annosn än men det brukar vara 9.00 
du kan ju hålla utkik på dalarnas hemsida efter annons sen
// Matilda
Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin
# 3 Okej, tack :D
Som #3 skrivit ska man lämna alla sina kaniner innan klockan 9. Sen behöver man ju inte vara där hela tiden utan typ komma där prisutdelningen börjar (vilket brukar vara kanske runt 2-3?)
Jag brukar åka till Mora kaninutställning varje år
Var dock inte dit förra året men jag tror jag ska dit i år. 
5 # Vad trevligt, då kanske vi möts där, för min kompis mamma skulle ev till Leksand då och sova hos en släkting och då kan ju vi ta tåg/buss från leksand till mora :D
#6 Ja det kanske vi gör ;) ska inte ställa någon (är inte medlem längre och inte heller min kompis - brukar ställa åt varandra). Men vi ska väl dit och bara kolla isf!
Förut, dom två första åren jag var där (länge sedan nu, när jag var 11-12 år) var det alltid kul. Jag och mina kompisar drog alltid dit med typ alla våra kaniner (ganska många xD) och satt i Granngårdens "lager" där utställlningen håller sig. Där var det Kaninhoppning, sedan i lagret bredvid var det kelutställning (PET, där vi ställde alla våra kaniner för vi var varken medlemmar i SKAF eller hade rasrena med stam just då) samt "riktig" SKAf uställning.
Numera är det dock enbart SKAF uställning, ingen PET eller hoppning…
Sen brukar det vara ponnyridning (en gång var det åsneridning också, hehe och körning)
Finns det någon klass där som man kan ställa ut kelkaniner? :) Jag har en belgisk jätte som jag gärna skulle vilja ställa ut med han är inte märkt eller något…
/Elin
Medarbetare på Tävlingshundar
Blogg - http://eelliinnsaventyr.weebly.com
#8 Har skrivit det i #7. Det fanns förr men inte längre… iaf inte de sista gångerna jag varit dit.
#9 Oj, läste inte det :P
/Elin
Medarbetare på Tävlingshundar
Blogg - http://eelliinnsaventyr.weebly.com