ville bara skriva av mig
hejhej alla. måste bara lägga ut ett gäng bilder på min finaste vän Venice (Vännis) som gick bort i höstas.
jag har inga kaninintresserad vänner så det är väldigt svårt för mig att få mina nära och kära att förstå hur det kan göra ont när ens kanin har dött. hon avlivades väldigt hastigt och jag känner att jag inte fått ta ett ordentligt farväl. jag känner skuld till att jag inte var med henne de sista timmarna i hennes liv och tänker på henne otroligt mycket därför.
skrev för en vecka sedan ett superlångt detaljerat inlägg om hela min kanins bortgång, men det försvann när jag skulle publicerade det. det kändes lite trist för jag hade verkligen behövt få ur mig allting.
undrar om någon vet hur djur omhändertages på vetrinären när de till exempel väntar på operation, som min kanin gjorde?? hon satt i tre timmar typ och jag är orolig att hon kände sig övergiven av mig och att hon var livrädd av allla konstiga ljud och lukter.
hur som hellst, här kommer lite bilder på min 7 år gammla dvv Vennis
tydligen kan jag inte ladda upp bilder, den har stått och tickat på 'uploading' i över 20 minuter ibland, tills jag ger upp. någon som vet varför det inte går?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
tråkigt att du känner att du inte fick nått bra farväl av din kanin…:(
Inget roligt alls..:(
Tyvärr vet jag inte hur de funkar på olika vet mottagningar.
Bilder an strula en himlans massa, de håller på med systemarbete och det gör att en del funktioner krånglar i mellanåt!
Kram /Tess
Va söt hon var. R.I.P
//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015
Riktigt sötnos<3 R.I.P.

Ohh Jättesöt var hon Ja det är inte klokt vad man saknar dom när man mister dom
Jag har opererat flera kaniner
Om det är riktigt akut sker det direkt
Annars låter dom kaninen vila i några timmar och gå ner i stress
Vänja sej vid miljön
Tack så jättemycket alla!!
#13 dom sa hos veterinären att de inte var säkra på att de skulle hinna med att operera henne samma dag, så hon satt väl och väntade i kanske tre timmar tills de precis innan stängning bestämde sig för att de nog skulle hinna med att operera henne. det var inget akut alls, hon var inte märkbart sjuk. jag bara undrar var kaninen befinner sig under dessa timmar innan en operation? har den liksom en egen bur som är stor och fin med vatten och hö,? sitter den i samma rum som andra djur som hundar o katter eller sitter den själv?
undrar så!
tack
Det tar tid att förstå att dem är borta, min kanin dog i januari iår under operationen och, visserligen visste vi att det inte var säkert att han skulle klara operationen men man kan aldrig va beredd när det väl händer, och det är helt natuligt att man sörjer den massor i början, efter ett tag börjar man istället tänka på alla minnen man har med den, klart man fortfarande saknar den och fäller nån tår ibland men jag vet iallafall att min kanin har det bra nu och han aldrig behövde lida när han dog.
Jag har praktiserat på några djurkliniker så kan berätta utifrån vad jag vet :). Kaninerna får sitta i den transportbur som kainen kom i. Behövs det så lägger dem en handduk över transportburen för att kaninen ska känna sig så lugn som möjligt. När vi fick in en kanin så satte vi den inne i kattrummet. Och det var absolut ingen stressig miljö för kaninen då varken katterna eller kaninen ser varandra. Och jag gissar att om det skulle bli många katter som sitter och jamar och kaninen verkar bli stressad av de så försöker dem säkert ställa den någon annanstans. Man får ta med sig hö eftersom det är väldigt viktigt att kaniner kommer igång att äta efter operationen. Veterinärerna brukar för det mesta prioritera kaniner först eftersom dem vill minska att kaninen ska sitta och vänta. men det beror ju helt på om det är många djur som ska opereras och om det är akuta fall som går före. Veterinärnerna vet vad som är bäst för kaninen, sen finns det säkert undantag tyvärr.
/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus
min lilla tjej operades (och avlivades) på Tygelsjö veterinär. dom var HUR gulliga som hellst där, och drog ner på kostnaderna rejält och tog bara betalt för operationen som om det hade varit en vanlig sterlisering. kan rekomendera dem.
#15 är det inte trångt för en kanin att sitta i en transport bur i flera timmar då? eller? tack för svar :)
Jag är jättenöjd med veterinären som tog hand om min kanin också, dem gjorde allt för att han skulle klara sig men tyvärr orkade han inte mer. Dem tog bara betalt för matrialet dem användt (200kr), vilket förvånar mig då jag var beredd att betala operationen även fast han dog. Alla Veterinärer tänker inte bara på pengar som många tror :)
Det är ju inte bara kaninerna som sitter "trångt" utan både hundar och katter sitter i burar när dem ska opereras. Visst så tror jag att varken kaniner, hundar eller katter tycker att det är det roligaste dem vet att sitta i en transportbur/box i en okänd miljö. Men man gör det ju för en god sak. Det finns ju dem som åker flera timmar för att t.ex. hämta en kanin eller åker på utställning och kaninen får sitta i en transportbur under hela den tiden. Och skulle inte de funkat så skulle inte så många uppfödare osv åkt på utställningar långt bort. Finns säkert någon här som kan intyga de bättre än mig :)
/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus