Djur utlånas till avel
Har du en hane du kan tänka dig att låna ut för en kull, så finns här en lista för dig.
Denna lista är utmärkt för dig som har en hona som du letar hane till.
Det finns numer också en lista för er som har honor ni kan tänka er att låna ut för en kull.
Båda listorna är uppdelade efter län, för att göra det enklare att hitta hanar/honor i det län ni bor, eller angränsande län.
Jag bara undrar, när det kommer till honor som ulånas… utlånas dom till en som vill ha kull då? Eller är det att dom söker hane? Har inte förstått det där, för det kan ju tolkas olika :)
#2: Tanken med Honor utlånas är ju att de lånas ut till någon som vill ha kull.
För de som söker hane till sin hona, är tanken att man då ska kolla i Hanar utlånas istället. =)
#3 Så om man lånar ut sin hona lånar man ut den så att den bor hos någon annan och kan få en kull där?
#4: Det är som sagt tanken, ja.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hejsan, hur gör man för att vara med på listan med sina kaniner då?
#6: Har man hanar man vill ha med, så klickar man bara på "Hanar utlånas" i ursprungsinlägget och sen kopierar mallen och skickar ett inlägg.
Är det en hona går man istället in under "Honor utlånas".
När man lånar ut sin hane, paras dom då hemma hos honan? Har man kvar hanen till honan får en kull eller åker han hem efter parningen?
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
#8: Sånt gör man upp sinsemellan, vad man tycker känns bäst. =)
Jag brukar göra så att hanen paras hemma hos honan och sen åker hem till mig efteråt, om det är så att honan bor nära.
Annars stannar han tills honan fått sin kull.
Jag har en hane som kan lånas ut till Avel. Han är en hermelin som heter William. Finns på min hemsida, www.zoorinas.webb.se
Tove Pettersson - Zoorinas kaningård
- Med pågående inriktningsbyte till renrasiga hermeliner till utställning samt kaniner till kel & hopp med mycket lovande temperament. Kika gärna in på hemsidan för mer info & bilder.
www.Zoorinas.webb.se