Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kaninungar-och-avel
Läst 1470 ggr
Panhead
0

Hona dräktig eller inte ?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jo min hona som sägs vara hermelin & löwen/lejonhuvad.

Hennes näsa och ögon rinner dagligen och troligen har hon fått en förkylning. Några tips? på hur man behandlar det utan veterinär ?

Sen är hon otroligt fet. Värsta kul magen. Antingen är hon bara överviktig som tusan eller är hon med ungar. Dock så har hon inte varit tillsammans med en hane. Men jag har en trippelbur där alla mina tre kaniner är. Så jag delar bara av 3 bitar med trä bitar då. Så allt är helt fel nu. Vet inte riktigt om jag ska banta av henne elller tro att hon är med ungar. Någon med tips? ?

Panhead
0

Kan gå ut och ta bilder på direkten om ni vill se !

[Airo]
0

#1 gör det, så blir det lättare.

Panhead
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tuttarna.

Panhead
0

Storleken på magen.

Panhead
0

Rinnande öga.

Chieko
0

Persilja har jag för mig är bra mot förkylning i alla fall

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

[sstorm]
0

Om du har fler kaniner och en är förkyld måste du kanske isolera den sjuke kaninen. Om den sen är dräktig går inte att avgöra på bild.

lukasfelix
0

Har den aldrig träffat en hane så är det omöjligt att den är dräktig

[Asra1]
0

1# Hej. din kainin kan vara skendräktig? eller dräktig

skendräktig är när hon tror att hon är med barn.

dräktig hon är med barn.

Du kan väl ta och känna på din kanins mage och känna efter om du känner några klumpar/bollar som rör sig eller inte. Om du gör det så är det ett tecken på att hon är gravid/dräktig. sedan kan du gå till buren och se om hon har börjat att bygga ett bo och börjat dra/rycka av sig päls från magen och sätta den i/på boet som hon har byggt. Som på bilden.(OBS DEN BILDEN ÄR INTE MIN UTAN JAG HAR TAGIT DEN FRÅN GOOGLE! BILDEN ÄR EJ MIN! HAR ALDRIG HAFT EN DRÄGTIG/GRAVID HONA)

Men vissa honor rycker/drar av sig pälsen i förväg. sedan kan du väl vänta i 30-32 dagar. Det kan vara olika för olika rasen.Skrattande

[Asra1]
0

1# om kaninen låter när den andas ska du söka vet för den kan vara farligt eftersom kaninen bara andas genom näsan och inte munnen. men om den inte låter när den andas så kan du kanske bota den med mycket/lite grönsaker.Skrattande

[Asra1]
0

1# bilden som jag nyss la ut är inte INTE INTE min.