Kanin i lutande bur
Idag var vi på lekplatsen med ungarna och när vi skulle åka såg jag något så sorgligt. i en sån där vanlig standarsbur, liten liten så satt det en kanin. Ingen plats att hoppa runtpå och buren stod inte rakt utan den stod lite bakåtlutad mot boningshuset. Det såg så hemskt ut och man kan inte riktigt släppa det.
Vad hade ni gjort?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vadå på lekplatsen?
#1# Alltså lekplatsen ligger i ett bostadsområde så det ligger ju hus precis bredvid lekplatsen.
Om du verkligen är orolig kan du ju gå och prata med dem. Antingen passa på om du ser dem ute eller ringa på. Ett annat alternativ kan vara att skriva ihop lite info och lägga i brevlådan, om du inte vill prata direkt med dem.
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
Problemet är att det är på annan ort där vi nästan aldrig är. Det känns svårt att liksom bara ringa på, det är en sån där sak som man skriver att någon ska göra när man ger råd över nätet, men i verkliga livet är det svårt. Men i brevlådan kan fungera, fast det är väldigt tätbebyggt.
Ja du undrade ju vad du skulle göra… Och det är väl det bästa även om jag inte sa att det var lätt! :)
/Karin
#5# Nej, jag undrade hur ni hade gjort. Det bör ju finnas fler alternativ än att ringa på och bara slänga ur sig hur jäkligt deras kanin har det, jag är rätt övertygad om att det allra flesta hade tyckt att det var rätt svårt i verkligheten.
Jo jag vet. Hmm. Det hade ju varit enklare om du hade varit där ofta, så hade du kunnat passa på när de ändå var ute och låta intresserad osv. Nu.. Vet jag inte alls.
/Karin
#7# Precis, om det var närmare så man liksom kunde lägga in det lite i förbigående. Nu vet jag liksom inte hur jag ska börja.