Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 577 ggr
alskadeida
0

Vilka raser föder du upp och varför?

Jag kommer föda upp Dvärgvädur vit med blå ögon samt Belgisk jätte vit med röda ögon samt blå färg. Någon annan ras kan förekomma längre fram.

Jag tycker om båda dessa raser och vill ha kaniner som passar alla oavsett storlek.

Mitt mål är att föda upp sunda och trevliga kaniner som följer rasstandarden samt har bra psyke och temperament.

En glad och trevlig kanin.

Utställning och Avel är intresset.

Allt i hemmiljö där kaninerna växer upp med oss i familjen och blir trygga individer.

Jag ska försöka ta in nytt blod och vill inte att kaninerna är släkt med varandra.

Importer av djur i den mån jag kan.

Vill bidra något till rasen och stärka den på alla sätt och vis.

Zvintos
0

Jag föder inte upp något i nuläget, då jag bor i lägenhet och inte har plats.
Men när vi så småningom flyttar till hus planerar jag att starta upp.
Kommer då att ha dvärgvädur igen, som är min absoluta favoritras.
Hade tidigare vita blåögda, men är mer inne på white zobel blå och white zobel brun nu.
Varför jag har dvärgvädur är helt enkelt för deras otroliga temperament och härliga utseende, som jag självklart vill hjälpa till att bibehålla.

Kommer även att utöka med vita blåögda belgiska jättar.
Anledningen är att jag länge drömt om jättar i denna färg och har nu fått "tips" om vart dessa kan hämtas ifrån.
Ev ett litet samarbete med en annan uppfödare, men det visar sig då. Flört
Jättar har för mig varit lite speciella sedan vi hade Järnsaxa.
Världens mysigaste jätte, och såna myspluttar behövs det fler utav. Kyss

alskadeida
0

Ja får man tag på vit blåögd Bj så kommer jag köpa den med =)

Pylva
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag föder upp harkorsningar/hoppkaniner, och varför är rätt enkelt- jag verkligen älskar hararna, så som deras urläckra kroppar som passar perfekt för hoppningen, som deras underbara men ibland udda temprament ^^

Hararna är enligt mig inte som "vanliga" kaniner, de är liksom lite..udda, speciala ^^
Med vanliga vet jag inte riktigt hur jag ska beskriva det, men ni som själva har harkorsningar vet nog åtminstone på ett ungefär vad jag menar ;)

[Wera]
0

Fött upp hermelin i tan, svart förut samt teddyvädur i madagaskar.
Men numera är det enbart dvärgvädur som gäller, i wienertecknat och vit bö. - Min "avel" är i väldigt liten skala på ca en kull per år och består enbart av ett avelspar. Hade betydligt fler kaniner förr :) men bor i lägenhet nu så jag har brist på plats ^^

Varför jag föder upp dvv är för deras härliga temperament, och de är "allroundkaniner" som passar de flesta och så har de lämplig storlek.
Tycker om teddyn med men har inte ork med deras päls så därför sluta jag med teddy och valde enbart "normalhårat".

LinneaJohaanson
0

Föder upp Dvärgvädurar i wienertecknat och även i viltgrått för utställning. Jag föder upp för eget behov så att säga. Jag gör
så att säga inga parningar om jag själv inte behöver något mellan kombinationen!
Säljer av eller gör mig av med dom överblivna ungarna och spar det jag behöver.
Jag avlar bara på snälla och trevliga individer, även så rastypiska som möjligt. Alltid renras.

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Rozza
0

Jag föder upp dvärghare med fokus på blått och mål i framtiden viltblå har just nu blandade färger där bland viltgrå och viltbrun. Varför jag föder upp dvärghare är för att dom är så lätta att ställa ut, väldigt fina men också små och inte tar allt förstor plats. Har varit kär i rasen sen fler år tillbaka och första dvärgharen flyttade in för ca 4år sen men mycket har hent sen dess.

Har haft andra raser genom åren och min andra ras för tillfället är ett avelspar på teddyvädur. Har egentligen inget mål med dom mer en att dom ska funka bra som kel kaniner i alla fall ungarna.

jahadu
0

Jag föder upp hoppkaniner i väldigt liten skala med målet om 1 kull per år, i år blir det dock 2 kullar förmodligen.
Jag kör på dvv-korsningar och blandar in lite new zealand =) blir himla bra tycker jag. Trevliga och sunda djur till sällskap och hoppning i lagom storlek =)