Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 2181 ggr
Caroob
0

(S) Lejonhuvad dvv hane, nytt hem/fodervärd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter massa massa grubbel har jag kommit fram till beslutet att Leo skulle behöva ett hem där han kan få lite mer uppmärksamhem, speciellt då jag i mitt nya jobb kommer resa lite mer och har redan nu svårt att hitta "barnvakt" alltid när jag är iväg.

Leo är ca 2,5 år gammal, den absolut trevligaste och mysigaste kanin jag har någonsin vart med om. Han går fritt i min lägenhet (alltid fri i köket men även resten när jag är hemma), och springer gärna efter benen när man går förbi honom, han gillar att jagas :) Han lystrar till sitt namn och kommer ofta när man ropar. Gillar att bli borstad och kelad och är jättelätt att hantera, en riktig mysklump helt enkelt. Han ska gärna hjälpa till med allt, som på bilden nedan med att byta hjul på mina rullskridskor.

Söker ett hem där han kan få kärlek och utrymme att röra sig. Hemmet viktigare än priset. Fodervärd kan jag också tänka mig om det är mer intressant.

Låter det intressant och du vill komma och hälsa på honom innan du bestämmer dig så hör av dig så fixar vi det. Ingen hittills har sluppit undan hans charm när de träffar honom ^_^

Fler bilder kommer.

Stor innebur finnes (hans relaxrum.. )

Caroob
0

Här kommer lite fler bilder!

Caroob
0

Och en till

Caroob
0

Skaka tass!

[Airo]
0

Haha, nej men vad gullig han var! :)

Du kanske ska skriva Vilken färg? han har också? :) Han ser ut att vara svart otter.. fast jag är inte expert på färger men hehe :)<3

Lycka till med att hitta hem åt sötnosen! :)<3

[Majasmamma]
0

Jättesöt! :o)

Han är inte kastrerad??

Inaarah
0

Redigerade din rubrik så den blev enklare samt lade till (S) i den.

Caroob
0

Hej! Förlåt jag missat svara :( Haft datorkrångel men nuså är det fixat!

Ja han är nåt av det finaste verkligen :)

Oj, färg har jag också dålig koll på :) Inte så mörk som svart otter, han är mer brunaktig men med grå "man" vid svans och huvud.

#5: Nej, det är han inte. Har inte haft chansen till några damer här, han har en "flickvän" i form av en uppstoppad hund dock :)

#6 Tack Lisen!

Caroob
0

Putt!

Caroob
0

Leo söker fortfarande ett nytt hem, jag har inte jagat det men nu börjar det dra ihop sig lite, jag kommer resa mycket nu i vår och sen blir det troligen en flytt utomlands till sommaren. Så tyvärr är det fortfarande så att jag måste hitta ett nytt ställe för honom att bo.

Känner någon till något mer seriöst ställe jag kan leta efter någon som kan vara intresserad? Jag vill verkligen inte lämna över min ögonsten till vem som helst.

Rozza
0

Vilken söt go kille :D synd att man inte kan ha fler kaniner.

Han ser ut att vara brun zobel white och det är jag rätt så säker på för otter är han inte för då skulle han vara brun där han är vit.

Shabby-Chic
0

Vart finns han?

Ninas kaninshop & Shabby Chic kaninuppfödning

Uppfödning av Dvärgvädurslöwen och Dvärgvädur Rex i Nybro, Kalmar län, Småland

www.ninaskaninshop.weebly.com

Nu finns det ungar till salu!

tesselituss
0

Ja vart finns han?

Vi har massa plats o utrymme för Mer kaniner..:) Men vi finns i Borås!

Kram /Tess

[alissa2010]
0

Hej!

Vi kan erbjuda leo ett hem,men vart finns han?

Caroob
0

Så himla kul att ni är intresserade, jag var orolig att ingen ville ha honom för att han inte är en unge. Har man träffat honom så brukar ingen bry sig om det längre ;)Haft erbjudanden förr men jag hade aldrig gjort mig av med honom om jag inte var tvungen.

Förlåt jag är sen att svara, jag trodde jag hade prenumererat på inlägget, nu är det fixat! :)

Att jag missat skriva det. Leo finns i Stockholm, men finns ett passande hem kan jag hjälpa till på alla sätt att få dit honom. Har familj i Falkenberg så dit åker jag med jämna mellanrum. Mellanlandar i Göteborg då. Sånt brukar gå att ordna.

Mvh Anna

Caroob
0

Putt!

Denna kommentar har tagits bort.
[_annaH]
0

Åh, skulle jättegärna vilja ha honom, men har ingen plats :(

Denna kommentar har tagits bort.
Caroob
0

Synd, han är verkligen helt underbar. Sällskaplig och mysig. Jag kommer troligen flytta till Australien om några månader, dock är det en del resande redan nu och jag känner han förtjänar bättre så snart som möjligt.

Caroob
0

Putt!

Caroob
0

Är det någon som kan tipsa om nåt annat ställe jag kan kolla? Mer seriöst än blocket, är verkligen mån att han kommer till ett bra hem men börjar bli lite brådis nu :(

Kassy
0

# 21 Kollat på Kanin-Net? Glad

Lycka till med att hitta hem åt Leo! ;)

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

[Luppa]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#22 Det är inte lätt att få kelkaniner sålda på Kaninnet… Då är i fokus betydligt bättre.
Fattar inte att han är kvar, han är ju supersöt!

Caroob
0

Det är jättesynd, han är så otroligt social och säregen, men folk vill ju nästan alltid ha ungar, man kan ju tänka att fördelen med en äldre kanin är ju att man vet vad man får.

Jag är helt övertygad om att om någon träffade honom så skulle de vara sålda :)

Han är så social, när jag kommer hem från jobbet springer han runt fötterna på mig av upphetsning och kan ligga och bli klappad länge. Så synd jag inte har tiden, känner mig jämnt skyldig nu och när jag dessutom ska flytta vet jag verkligen inte vad jag ska göra!

Vill inte riskera han hamnar i nån familj som stänger in honom i en bur för att barnen ska ha ett djur och inte "kan" kaniner.

Caroob
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tidigare idag, på äventyr i köket. :)

Caroob
0

putt

Caroob
0

putt