Någon riktig "Guldkanin"?
Satt och fuderade lite på alla djurägare som säger att deras djur betyder allt och att de aldrig ska sälja dem…sedan så händer det något och de säljer sina djur. (Flytt, tidsbrist, platsbrist, börja gymnasiet etc)
Min fråga då: Har ni någon kanin som är speciell och betyder otroligt mycket för er som gör att ni aldrig, och då menar jag aldrig tänker lämna ifrån er? Dvs dyker det upp något som försvårar hela situationen så gör ni allt för att lösa det så att ni kan ha kvar eran kanin. (Nu syftar jag inte på om ni är ute och reser och dylikt för då fixar man ju vakt under tiden.)
Så har ni någon riktig "Guldkanin"?
Intressant att veta.
Kastanjegårdens Kaniner
Min Nougat kommer jag jobba på för att behålla! Hon har redan haft 3 hem före mig så tycker hon förtjänar att stanna med samma familj nu! Sedan att jag älskar henne och att hon är min enda kanin gör ju inte saken sämre ;)
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
Jupp jag har min lilla Molly (:
Ja, jag hade min Twix..
Han togs bort i jan 2010..
Han var min ängel och mitt allt.
En riktig guldängel, jag är inte känslig av mig när djur dör jag menar det är naturens gång. Men den gången var det jobbigt och är fortfarande. Men efter honom har det inte varit jobbigt, men just han..
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
jag skaffade min Venice när ja var 13 år.. många skulle kanske ha tröttnat vidd typ 16 17 års åldern men inte jag.
hon var verkligen mitt allt, min bästa vän, min fritid. efter studenten var det många som ville ut och resa eller flytta ifrån stan. men inte jag. jag stannade kvar för att jag kunde inte stå ut med tanken på att någon annan skulle ta hand om min vän. det fanns inte på tals, vi skulle vara med varandra in i slutet. jag älskade henne så otroligt och ville alltid ge henne allt det bästa.
tyvär dog hon förra hösten. gråter över henne fortfarande. hon var min guldkanin
jag skaffade min Venice när ja var 13 år.. många skulle kanske ha tröttnat vidd typ 16 17 års åldern men inte jag.
hon var verkligen mitt allt, min bästa vän, min fritid. efter studenten var det många som ville ut och resa eller flytta ifrån stan. men inte jag. jag stannade kvar för att jag kunde inte stå ut med tanken på att någon annan skulle ta hand om min vän. det fanns inte på tals, vi skulle vara med varandra in i slutet. jag älskade henne så otroligt och ville alltid ge henne allt det bästa.
tyvär dog hon förra hösten. gråter över henne fortfarande. hon var min guldkanin
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja min 5åriga tjej Pigelin som födds hemma hos mig och Tequila, skulle aldrig kunna tänka mig sälja dom och planerat att ta med dom vart jag en flyttar :)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Saga är den som med 100 procents säkerhet kommer att stanna med mig så länge hon lever. Hon är min bästa vän och jag har varit med om och lärt mig otroligt mycket med henne.
På sportlovet flyttade vi från en 3-våningsvilla ute på landet till en trea strax utanför centrum och jag blev tvungen att göra mig av med Elsa, min BJ-korsning, eftersom det inte skulle gå att ha henne i en lägenhet. Hon behöver en stor yta, och frigående var uteslutet, så hon fick flytta till min farbrors 15 kvm stora fd hönshus. Det valet gjorde jag mest för hennes skull, men även för att jag helt enkelt inte kunde ta med alla kaniner i flytten. Jag älskar henne och saknar henne jättemycket men Saga hade jag aldrig klarat att ge bort.
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Jag kan inte riktigt säga så. Det finns nog ingen hundraprocentig garanti för någonting, men det är nog mer min filosofi än talan om graden av kärlek. Skulle jag exempelvis bli väldigt allergisk helt plöstligt, så har jag svårt att se att jag skulle behålla mina djur. Måhända att jag skulle försöka behålla en utav mina två kaniner för att se om det funkar. Jag har väldigt svårt att välja där… Baby är trots allt min Första kanin (och det är ju något speciellt med det) men å andra sidan är Kakan den mest sociala av djur. Det är en svår etisk fråga du kommer med!
Jag har nog ingen guldkanin.
Jupp, jag älskar alla mina kaniner, men skulle aldrig kunna göra mig av med en av dom. Hon hjälpte mig att förstå kaniner och hur underbara de är! Det var hon som gjorde att jag blev kaningalen. Skulle ALDRIG kunna sälja henne.

Jag har min lilla Bentley, minns när han föddes så såg man redan då att han var speciell. Ingen ville ha honom därför blev han kvar.
Nu hade jag aldrig kunnat få för mig att sälja honom.
Han är så underbar så de går inte att beskriva :'D
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Har nog ingen riktig guldkanin, men Silverhagens Robert dvs "Bobban" är absolut den socialaste och kommer stanna kvar här, antingen som avels och utställningshane eller kastrerad kelkanin, men förhoppningsvis det första.
Sedan har jag Shajli & Melissa som flyttat runt så mycket innan mig och som är 7 år nu, dom ska få somna in härhemma.
Sam & Leah är Shajlis ungar som jag sparat, dom bär på Shajlis gener och ska stanna kvar här för uppfödningen (och min) skull. Sam ska kastreras och bo med Leah igen och Leah ska paras med Bobban till hösten. Ska då spara en av ungarna =)
Celia, Skullebo Kesella, All The time In The World & To Her Then Meets The Eye blir nog kvar dom också, alla betyder mycket på olika sätt
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
men filmen kom inte med in inlägget…hmmm här kommer den!
Kram /Tess

Min Hanekulles Tristan.. den vackraste Dv.v Rexen jag har sett! Han är min viktigaste avelshane! Ihop med Lejongläntans Xis utgör dom grunden i mitt avelsarbete så dom kommer aldrig säljas!
Men min "Guldkanin" är nog min egenupfödda Wernamos Daphne! Hon är speciell för att hon är min första egenuppfödda Egern! 

Plexus är min "guldkanin" 
Busis (R.i.p) och Fluffy är mina små guldkaniner ;) <3

Katja. Min första kanin efter stallkaninerna jag hade som barn.
Mitt första egna djur efter att jag mått väldigt dåligt en längre tid. SÅ hon betyder mycket. Ett bevis för mig själv att jag klarade ta hand om ett djur igen.
Köpte henne som tvååring av ett barn som tröttnat. Hon kommer minsann inte få flytta. Trots höallergi och en missnöjd sambo. Hon är min bebis, och kommer fortsätta vara det!
Jag kommer aldrig lämna ifrån mig mina båda älsklingar. Absolut inte frivilligt i alla fall, det skulle vara något alldeles extremt för att jag skulle tänka annorlunda.
Nja inte riktigt, eller jo Nalle är väl den enda av alla kaniner jag haft. Har försökt hitta ett bra hem som kan erbjuda lite mer än vad jag kan erbjuda men har tillslut ångrat mig. Om jag verkligen kände att det inte fungerar att jag bör göra mig av med mina kaniner skulle jag sålt alla utom Nalle han skulle jag försökt hitta en fodervärd åt i närheten :)
Alltså. Jag har en kanin nu och henne kommer jag aldrig sälja hon tillhör ju familjen. henne köpte jag för ca 4år sen. Och nu ska jag snart skaffa en till kanin och han kommer jag inte heller sälja, annars skulle jag inte skaffa han.
jag har aldrig sålt en kanin jag köpt.
// Michis
Min guldkanin finns inte i livet längre, utan fick somna in Maj 2009 pga bruten rygg..
Saknar honom fortfarande otroligt mycket och han var en sån kanin som jag aldrig någonsin hade kunnat göra mig av med, inte på några som helst villkor.
Jag kan inte säga att jag älskar någon utav mina kaniner mer än någon annan.
Monty är min första kanin, han är så otroligt söt och charmig.. skulle kunna låna ut honom till någon jag känner , men aldrig sälja honom. Han är min lilla snälla ängel som aldrig gör fel (a)
Alvin har en underbar perssonlighet. Han är mina föreldrars favorit och jag måste hålla med om att han är underbar :] Honom skulle jag inte tänka mig att varken låna ut eller sälja.
Jasmines Karisma , min prinsessa. Hon har en sådan utstråling. Ibland när jag sitter inne så kan jag bara vilja springa ut och krama om henne en gång innan jag kan fortsätta dagen, skulle aldrig sälja henne. Hon gör mig lycklig och jag älskar henne så grymt mycket.
Kommer även få hem en till liten filur den 28 Mars :D
#3 Men vad fin! :)
Har två st just nu. :) En av dem,Nisse är mitt lilla charmtroll.Han är kastrerad och sällskap till min hona.Snäll och go med allt och alla trots att han först var sällskap åt min egendomliga surtant Vera som tyvärr dog i höstas :( men nu har han Belle,den nuvarande honan,som oxå är väldigt snäll och go :)
Favvis, min otroligt fina lilla älskling _<3
_Och såklart Lucy, kaxig men såå fin och gullig <3
Nisse skulle jag behålla helst av mina kaniner. Han ka jag alltid lita på och är alltid lika glad och snäll.