För vitaste tassarna, vilket underlag bäst?
Hur är det nu man bäst får rent gula tassar? galltvål, potatismjöl?
Vilket underlag bäst/färgar av sej minst, strö, halm annat?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Galltvål har jag hört ska vara bra. Men har ingen aning!
Har för mig att spån kan färga av sig om kaninen kissar på det, och sedan trampar i det. Så jag skulle nog rekommendera typ hampaströ eller vad det heter. Halm kan ju färga av sig med sin gul/bruna färg. Men jag är lite osäker..
#1 Hampaströ kan tydligen färga.
Samma med halm, särskilt havrehalm.
Det bästa är att ha spån, och städa dagligen sista veckan inför utst.
Till finputsen kan jag verkligen rekommendera Show White Paste, som säljs av http://webshop.gnagarboden.se/
Bara att smeta på och eventuellt borsta bort dagen efter. Funkar perfekt!
Tja, har man en lortgris till kanin är det svårt att hålla vita tassar rena oavsett om man är manisk och städar.
Men mina vita blåögda har varit renast när de haft torv.
Har då visserligen enbart testat spån eller torv, så kan inte jämföra med något annat.
#3 Ja absolut! Jag har själv en del vita som är hopplösa. Men jag tror nog att de blir mindre skitiga i en ren bur åtminstone. Och skiten blir lättare att tvätta bort.
Jo buren håller jag skapligt ren o de går bra på låda, dock
har damen ifråga grävt i utehagen o kommit ner en bra bit under marknivå ( 1m)..? trots tjäle
så tassar rejält gulbruna
Hon får hållas i buren o sen fotbad med såpa till att börja med 
Tack för tips? om pastan, tror jag såg till den i Berga men visste ej namnet

Inte ha vita kaniner? 
Nä seriöst.. just av denna anledningen jag inte håller på med vita utställnings kaniner.. all heder åt er som orkar.. 
Som andra har sagt så spelar det mindre roll vad du har för underlag om du har lortgrisar.
Har en hane som bott ensam (ej i närheten av andra kaniner) och han hade då nästan överdrivet rena och vita tassar. Sså med honom så behövde man inte bekymra sig över hur få hans tassar vita till utställning då de redan var det.
MEN nu så bor det en hona brevid honom (de kan ej se varandra) och han har nu de absolut gulaste tassar jag sett!
(saffrangult/neongult)
Innan så gick han i ett hörn och allt hamnade då där, inget skvätt överhuvudtaget men nu så hamnar allt lite överallt och skävttandet har nu blivit en hobby 
------------------------
Jag tycker att det ibland bedöms lite för på gula tassar, de flesta blir lite gula under tassarna. Skillnad mot om tassarna verkligen är smutsiga av brun jord som torkat in.
#5 Ett tips? om du ska ställa ut som jag antar du ska göra med din kanin; släpp inte ut henne i hagen dagaran innan utställningen då de lätt kan bli rejält bruna om de tycker om att gräva.
Kastanjegårdens Kaniner
Ni ska se min lilla vita filur! Knallgröna tassar efter hö'et! haha :) (Har ej höhäck) han går annars bara på spån i toalåda och tidningar i resten av buren. Förut har han annars haft ganska så brungula tassar p.g.a halm och jord/rasthagen.
Men ja jag tror tidningar kan funka ganska bra sista veckorna om man städar bort alla blöta tidnigar efter urin varje dag. Tidningar får man ju gratis så det blir ju inte dyrt att tömma buren varje dag.
Snow White Paste ska jag köpa hem från Gnagarboden till min lilla smutsgris ;)
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
Det heter visst Show white paste 
Jo till syven o sist kanske man får investera i en burk