Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 810 ggr
ee-m-m-a
0

Snälla någon,hjälp mig!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ni som läst mitt inlägg 'kanin på rymmen' vet att min kanin rymde förra veckan och har fortfarande inte kommit tillbaka. Och nu skriver jag dethär inlägger för att jag känner att jag måste skriva av mig. Jag har suttit på mitt rum hela dagen och gråtit och sagt åt mig själv flera gånger att det var mitt fel och att jag aldrig kommer förlåta mig själv för det här! Jag saknar min sötnos otroligt mycket, men det är inte allt. Min andra kanin har slutat äta sen min sötnos försvann och man märker att hon saknar henne. Om jag bara hade satt ett ordentligt lås på buren hade dethär aldrig hänt, men dum som jag var satte jag bara fast den med en kvist, vilket jag ångrar otroligt mkt! Gråter Vad ska jag göra om hon aldrig kommer tillbaka?Då kommer ju min andra kanin också dö, av sorg. Då förlorar jag dem båda pga ett litet, litet misstag :(

[h-malm]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Om din kanin inte kommer tillbaka och din andra kanin börjar må riktig dåligt p.g.a det skulle jag köpa en ny kanin och se om dom gillar varandra så kanske den inte är lika ledsen längre. Inte för att ersätta kaninen som rymt, men för att rädda livet på den kanin du har kvar nu.

ee-m-m-a
0

Tack för tipset, men mina föräldrar låter mig inte köpa en ny kanin :( Jag har funderat på att ge bort henne till nån som jag känner som har kaniner så hon inte skulle vara ensam, men jag kommer att sakna henne för mycket!

[Wera]
0

#2 Bättre och ge bort henne till någon som kan erbjuda henne sällskap av en annan kanin (om de går ihop) än att tänka att du kommer sakna henne för mycket - det är egoistiskt för om hon inte mår bra utan sällskap så ska man försöka göra det bästa av situationen. Om du inte får köpa en till kanin som sällskap åt henne så är det väl bättre att sälja henne till den du känner - då kan du hälsa på också.

ee-m-m-a
0

# Jag känner ingen som har möjlighet att ha henne i samma bur som en annan kanin, men jag vill bara att hon inte ska känna sig ensam. Som tur är har hon börjat äta igen, men hon är endå inte sig själv :( Men jag ska se om det blir bättre, om inte är jag tvungen att ge bort henne :(

[_annaH]
0

Försök att umgås lite mer med henne. Min pojkväns systers kaniner, hon hade 2 honor från samma kull och ena dog efter 3 år. O den andra slutade äta, rörde knappt på sig. Så hon ägna rätt mycket tid till den och den blev mycket bättre efter ett tag :) För hon saknar sitt sällskap hon hade, testa med att kela mer med henne o se vad som händer :)

[_annaH]
0

Försök att umgås lite mer med henne. Min pojkväns systers kaniner, hon hade 2 honor från samma kull och ena dog efter 3 år. O den andra slutade äta, rörde knappt på sig. Så hon ägna rätt mycket tid till den och den blev mycket bättre efter ett tag :) För hon saknar sitt sällskap hon hade, testa med att kela mer med henne o se vad som händer :)

Kickan90
0

du kan ju alltid lägga en spegel utanför gallret.
fick det tipset utav en veterinär att de kan tro att det finns en annan kanin där. alltid värt att testa om du inte kan köpa en till kanin, sen att vara mer med kaninen är också ett tips?, samt att ta in henne som innekanin så att hon får vara med och inte känner sig lika ensam.

hoppas de går bra med den kaninen du har och att den andra kommer hem snart.

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

annaelfie
0

håller bååda mina tummar för att allting kommer att lösa sig och bli bra för dig och dina kaniner

KaninFlin
0

Kanske du ska ta en joggingtur med lite kaningodis och leta reda på rymlingen? :)

[Klorytex]
0

Jag tror att du har rätt, det är ditt fel :) Om alla kunde fatta att man måste säkra buren bra så skulle ingen här inne skriva att kaninen har rymt. Blir så irriterad på såna saker och speciellt när alla daltar med personen som mist kaninen. Det är knappast kaninens fel att du inte har större koll än så.

ee-m-m-a
0

#5 Jag försöker att umgås så mycket jag kan med henne :)

#7 Vilken bra idé ska testa det :D Tack :)

#8 Tack! :)

#9 Jag har gått ut och letat varje dag, ska gå nu idag också så vi får hoppas att jag får syn på henne :)

#10 Du, jag är skit ledsen nu och såndär kommentarer gör mig inte gladare. Du borde verkligen se efter med vad du säger, och det var ett misstag, och man lär sig av sina misstag, vilket jag gjort!

[Becca-]
0

#10 En till sådan här fruktansvärd kommentar, som är heelt onödig. Jag tror hon förstår att hon har gjort fel, hon sitter ju inte precis och skrattar åt sin kanin som är ensam. Ingen människa är felfri, och någongång händer detta. Allting kan hända, och det är inget man kan styra över så. Och hon har väll aldrig sagt att det är kaninens fel.

Sussii92
0

#10 var faktiskt ganska elakt sagt förhoppningsvis var det inte menat så men det är inte snällt att anklaga någon på ett sådant sätt alla har rätt att få göra misstag ibland, ingen är felfri, fel gör alla någon gång :) Det är inte kaninens fel och det har heller ingen påstått? Varför inte försöka hjälpa till istället med tips? istället för att kritisera någon när det redan har hänt?

Jag hoppas verkligen du hittar din kanin ts!

Mitt råd om den andra kaniner är som #7 skrev försök med en spegel eller om du har möjlighet att ha henne inne istället så hon får mer sällskap av dig :)

ee-m-m-a
0

Tack allihopa! :) Ska leta upp en gammal spegel imr å sätta den i buren :)

Maggie89
0

lycka till!