Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 5561 ggr
[sstorm]
0

(K) Wiener/vit blåögd Liten rex

söker någon som har eller kommer få kaniner som är i storlek som liten rex som är wienertecknade eller vit blåögd, någon som har? :)

MarHai
0

*gilla*

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

[sstorm]
0

Flört

LinneaJohaanson
0

Så du ska föda upp en vitblåögd åt martina? Flört

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

MarHai
0

klart hon ska! Mitt ord är lag ;)

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Jonaflax
0

Jag tänkte ta några kullar som nog blir lev.klara tidigast vid påsk.

Har hermelinrexar och rexbärare, varav några rätt stora, och någon med lite dvv i.

Har inte än bestämt exakt hur de ska paras. Ev kan jag sälja några av de vuxna sen.

Honor:

Kiwi - stor svart hermelinrex m vit prick på nosen (verkar inte vara av wieneranlag)

Silver - blå zobel, stor hermelinrex

Safir - blå hermelinrex, ganska liten jämfört med syrran ovan.

Tiger - viltjapan, hermelinrex

Silvers dotter som blivit över. Svart "minirex" med 25% dvv. Finns lite wieneranlag på pappans sida (Lakritstrollet). Hon är dryga tre månader och till salu.

Sockerbit - vit blåögd hermelin, som ska ha rexanlag (lär visa sig). Hon har korta öron och rundare form, till skillnad från resten av brudarna som är smäckra med långa öron.

Hanar:

Lakritstrollet - svart, hälften dvv (Kiwis son), men har stora ståöron och ser ut som en liten rexkanin. Hans farfar var wienertecknad.

Kiwano - ganska liten svartbrokad/mantlad hermelinrex (har anlag för dalmatiner). Smäcker med rätt långa öron.

Maskot - vit blåögd hermelin, rexbärare. Fem av 8 ungar efter honom ifjol fick rexpäls. Misstänker att han kan ha en liten skvätt lejon bland förfäderna, för de normalhåriga ungarna var lite "fluffigare" än vanligt. Dock utan man el så.

Har också tillgång till Silvers och Safirs bror, och Silvers söner.

**Besök mina kaniner på hemsidan och i bloggen. **

lomsen
0

#0 Jag har också, har vuxna från jonaflax som jag parar plus några avkommor från dem, ska ta ca 5 kullar i vår/sommarGlad

Finns i Jämtland men frakt kan oftast fixas!

Skicka PM för mer info och bilder!

[sstorm]
0

#5 De flesta av de som är mest lik mini rexar (i din beskrivning) verkar inte vara garanterad wiener bärare, har jag fattat de rätt då?

#6 Är de mini rex lika eller mer åt hermelin hållet?

Jonaflax
0

Den enda av honorna som jag vet säkert har wiener bakåt är honan efter Silver och Lakritstrollet.

Ungar efter Maskot och Sockerbit i kombi med någon av de andra blir ju wienertecknade/bärare.

Maskots och Kiwis ungar från ifjol blev alla svartvita, och ganska stora.

En av dem såg jag har hamnat hos Teddytassens nu.

Bilder finns på henne här:

http://www.teddytassen.se/VisaKanin.html?KaninID=963&Namn=Jonaflax+Roulette

lomsen
0

#7 det kan nog bli b?de ock, det ?r ju minirexar jonaflax f?der upp och mina honor d?rifr?n liknar ju mest det, hanen lite mer hermelin. Jag kommer att ta kullar p? de honorna och honom (har en kull nu) men ?ven p? en dv?rggharehona och honom och ?ven p? min rexp?lsade dvv.hane fr?n jonaflax med n?gon av honorna. Vad ?r du mest intresserad av?

[sstorm]
0

#9 De jag är intresserad av är en wienertecknad, alltså inte bärare, mini rex typad kanin :) Den kan avika något för jag har renrasiga mini rexar att para emot.

Jonaflax
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kommer förhoppningsvis två wienertecknade kullar om 2-3 veckor här. Glad

Har parat Maskot, vit blåögd med Tiger, viltjapan, och Sockerbit vit blåögd med Kiwano, svartvit brokad.
Tveksamt om ungarna blir blåögda, men Tigers mamma fick blåögt ihop med Maskot ifjol.

Mer om kullplanerna här:
http://blogg.aftonbladet.se/jonaflax

[sstorm]
0

#11 Är de hermelin rexar? Mina mini rexar ligger redan på gränsen nedåt, alltså att vara för små så jag behöver större kaniner eller lika stora.

Jonaflax
0

Ja, hermelinrex. Har en svart hona också med 25% dvv, som jag inte parat än. Hon är rätt stor.

[ninnakm]
0

Sanna jag har en Rex, svart wienertecknad, dock inte renrasig och mindre än de stora rexarna.

Kassy
0

Får en dvv rex kull med wiener/blåögt om det är av intresse, bor i Gävleborg, Hälsingland. ;)

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

lomsen
0

#10 Jag får en kull i helgen där det kan dyka upp något intressant för dig

Svart wienertecknad hona hermelinrex ngt större, bläögt bakåt

parad med japantecknad blåögd wienertecknad rexpälsad hane

får även intressant senare i vår/sommar!Glad

[sstorm]
0

#14 Är de en hane el hona?

[ninnakm]
0

Hona:)

Denna kommentar har tagits bort.