Slutat använda toaletten
Bang, som är ca 9 månader, har förrut varit jättduktig på att sköta allt kissande och alla bajspluttar i toaletten, men nu har han börjat med att kissa på flera ställen i buren och även bajsa. Det är nästan mer ovanligt nu att han gör det på toaletten! Jag har använt mig av en kattsandsspade för att lägga upp det i hans toalett, flera gånger under dagen, och jag har tömt den varje kväll. Ändå går han tillbaka till de andra ställena igen. Varför tror ni han gör så och tips? på hur jag kan få han att börja använda toaletten igen mottages tacksamt!
Gör han det på ett bestämt ställe kan du kanske flytta toaletten dit, han kanske trivs bättre med att ha den där.
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Har provat det och då går han tillbaka till det "riktiga" stället och gör sina behov. Han har valt ut tre andra ställen i buren så för att täcka dom så skulle jag behöva ha tre toaletter utöver den vi alltid haft.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#2 det kanske inte är själva platsen utan själva lådan, min förra kanin slutade helt plutsligt att anvenda den vi försökte med allt sen gav vi upp och tog bortden men nästa da köpte vi en ny den gillade han gätte mycket!
i bland kan kaniner bili räda för saker utan anledning eller bli arga på dom "varför står den där här i min bur?" och då är det bäst att ta bort den för kaninens bästa eller köpa en anan sort!
/lisi
Med all kärlek //Lisi

Ok, ska testa det. Han har haft den med sig från sin förra ägare och har inte haft en tanke på något sådant.
två av mina kaniner slutade använda toaletten, gjorde allt för att få det att fungera! Bytte spån, tömde lådan varje dag, skurade rent med ättika, spraya parfym, struntade i att tömma lådan mm…ingenting fungerade!!! Dom bajsade ändå på en hel långsida!
Jag köpte en brustablett ifrån djuraffären som ska ta bort lukten (dock inte enzymerna som "pissoff" gör, men det var värt ett försök..). brustabletten kostade runt 20kr och skulle blandas med vatten.
Jag gick ut och tog bort allt spån och tömde hälften av lådan. sprayade på överallt förutom i lådan. Sen när jag släppde in dom började dom märka av sina revir genom att dra hakan emot väggen… kissade och bajade dom i lådan? jaaadå! Inga problem där inte!
Antagligen för att det var där dom hade kvar sitt revir eftersom jag inte skurade rent den eller sprayade i den!
Nu är dom som vanligt igen och allt går toppen!
Så testa det, det rekommenderar jag verkligen!
MVH Elin Tauberman
http://taubermanelin.blogg.se
Min nya hane har börjat flytta runt sin toalett med, skit jobbigt e det! Ha kissar i den men bajsar överallt, och detta blev efter han fick träffa amber, min lilla hona..:((
Kram /Tess