Frågor ang. tänder och sysselsättning
Är det något speciellt man behöver tänka på när man ger mindre trädgrenar till kaninerna nu på vintern?
Sen undrar jag också om ni ger något annat (förutom det jag nämnt ovan) till era kaniner för att slipa tänderna och hålla dem sysselsatta?
Du kan ge trädgenar nu på vintern också, även om kainerna mer uppskattar grenar med löv på
Hö är bra till allt, det håller tänderna i bra form.
Jag ger grenar flera gånger i veckan (hela året om). Lägger ofta in stora grenar som varar i flera dagar.
Kastanjegårdens Kaniner
Okej, då fortsätter jag med grenar! Vi har nämligen jättemånga och ganska stora grenar efter ett mindre träd som brakade i somras. 
Det var det att jag hört att det kan vara giftigt om det är för mycket snö eller om de är frysta..
Självklart ger jag hö till mina kaniner!
Det är björk man ska vara försiktig med på vintern, annars går det bra även med frysta pinnar. 
Ja just det, björk var det ju! Men då är det lugnt, på min tomt finns det bara fruktträd. 
Det går att knipsa av topparna på björkarna men jag villl vara på den säkra sidan så jag ger ej björk på vintern.
Mina kaniner uppskattar fruktträd mest =)
Kastanjegårdens Kaniner
Mina får ett väldigt grovt hö, då tillgången på grenar inte är så stor här hemma just nu.
Vi brukar åka till mormor och klippa äppelgrenar, annars har vi bara granar i hagen, som dem får gnaga på.
Det var ganska längesedan de fick grenar, men nu har de fått några att tugga på, och det var uppskattat!

Jag har de väldigt svårt med grenar nu på vintern då jag bor i stan.. och jag ser inte på träden vad det är för slags träd, för jag är verkligen inte bra på trädsorter x)
Paulina Borg
#8 Nej att hitta fina träd i stan är väl ganska svårt.. Men kan man inte köpa tuggleksaker till kaniner också? 

#9 Jo de är ju det :/ Japp, de kan man men dom är ju så himla dyra, speciellt när man har fler än 1 kanin ;) Men jag ska försöka komma till nån affär och köpa de iallafall :)
Paulina Borg