trött kanin som mest sitter.
Kastrerade min lilla kanin för nu två veckor sen, veckan efter var han skuttig och väldigt busig fortfarande, men nu vecka två sitter han mest i sitt hörn och gör ingenting, han bajsar som han ska och är glad i maten, han dricker väldigt mycket desutom. borde jag oroa mig elller är de så de kan bli efter en kastrering??
kramar från Emma och Chewie 
Putt ^^
hade ringt och rådfrågat veterinär :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Alltså, våran kaninpojke blev mycket lugnare efter att han kastrerades. Mer trygg i sig själv liksom, men han hoppar fortfarande omkring, leker och kör tokrejs flera gånger om dagen.
Så det där låter lite konstigt.
Den kanske har ont?
Saknar en kanin kompis?
http://emmaskaninselar.blogg.se/
Okej jag ska ta ringa veterinär och prata lite med dem :) se vad de säger :)
ringde agrias veterinär och får nog bli ett besök och kolla den lille imorn :/
#4 Kaniner är inte flockdjur, så tror inte den saknar kaninkompis.
Han mådde iaf bra och var inte sjuk utan kanske var lite understimulerad eftersom han inte fått göra så mycket efter operationen. så han mår bra min lilla kämpe :)
Men han e lejonhuvaddd, och hon sa att han var för stor för att vara dvv och tyckte han skulle väga melan 2-2,5 kg :O detta kan ju inte stämma??
#8 har du bild så att man kan se han?
lejon dvv menade jag han var :) skrev lite konstigt :)
Mamman e lejon och pappan e en dvv :) uppfödaren som sagt de iaf :)
Jag har en som är lejonhuvad dvärgvädur och hans öron är i allra högsta grad rättuppstående
kanske kan få stående öron av den som är lejon då?? Eller de kanske var önsketänkande :P
#13 Jo men den är en blandras :) Och en dvärgvädur har alltid hängande öron så han är en blandning mellan lejonhuvad ddv & lejonhuvad kanin :D
#14 Då är det ingen lejonhuvad ddv :) En lejonhuvad ddv har hängade öron.
#17 men är inte lejonhuvad dvv när man korsar en lejonhuvad kanin med en dvv?
Jag önskar jag kunde lagt upp en bild på pappan för han e dvv med hängande öron och är svartvit, men har inte tillstånd lägga upp den tyvärr :/
#18 Nej det är blandras.
#19 Okej men som sagt, din är blandras, precis som mina 2 lejonhuvad ddv/lejonhuvad kanin:)
En lejonhuvad ddv är en dvärgvädur med lejonman som jag visade:)
#20 okej jag ger mig och tar till mig de du säger
Jag vet inte allt och är tacksam för hjälpen 
#21 Hade han haft hängande öron och varit enligt lejonhuvad ddv standard hade han räknats som lejonhuvad ddv :) Men nu gör han inte det och då blir det blandras
#18 Bara om kaninungarna blir enligt standard ;)
#20 men vikten 2-2,5 kg stämmer de på den rasen?? var de jag undrade från början när jag la upp bilden ^^
#23 Dvärgvädur ska väga: 1,41-1,90 kg
Lejonhuvad kanin ska väga: 1,31-1,70
Och lejonhuvad dvärgvädur ska väga som dvärgvädur:)
hoppas du fick svar på din fråga:)
#23 jo för har hört att den ska väga som dvv och tyckte de lät ganska mycket med 2-2,5 kg men han e ju ganska så stor för sin ras i utseendet med tydligen :)
#25 Kan nog bli så när man korsar:) Min Flizan väger nog mer än 2 kg xD Och hon är inte tjock
Medans pappan som är samma korsning väger nog mindre än 2 kg och är mindre:) Så det kan bli så olika:) men söt är din kanin
#26 haha okej, för han e ju inte stor runt midja och de känner inga fettbildningar :P Men sålänge han mår bra och är frisk så e jag nöjd :D tack så mycket, och jag gillar din fluffkanin flizan, hon ser så charmig ut med allt hår :)
#27 Ja så länge han inte är för tjock eller för smal så spelar ju inte vikten någon roll, bara han mår bra:)
Haha tack!:)
en sista fråga bara ^^ hur ser hon under den luggen?? Alltid undrat de med så pälsade kaniner :)
#29 Hon ser ganska bra hehe men ska klippa den lite:) Tofsar tar hon bort efter ett tag så måste klippa hihi
#30 men toffsar som e så gulligt :) Min kille säger jag inte får sätta rosett på en hane, annars hade han haft de :P han tycker att han redan kastrerats och att han ska ha lite manlighet kvar xD Men han älskar när man sätter upp de i tuppkam så han får bort håret så egentligen borde jag ha de ibland xD
#31 Haha min kille bara skrattar åt mig när jag gör det på Flizan :) Det går bra när hon är ute och springer men i buren tar hon bort den :)
Nej han är blandning mellan dvärgvädur (pappan) och lejonhuvad (mamman) :)
#33 Ja om blandar man dem 2, så kan det bli lejonhuvad ddv OM den är efter rasstandarden men annars är den en blandras:)
Kanske det men han är iallafall inte en blandning mellan lejonhuvad dvärgvädur och lejonhuvad kanin som du sa i inlägg nummer 16 :)
#34 så om man korsar en dvv med lejon blir det korsning även om dem får lejonman och hängande öron?
#35 Skrev fel ;) #36 Nej ser den ut som en lejonhuvad ddv så är den det, men får den t.ex rättuppstående öron, för liten kropp osv räknas den som korsning :) Men blir den enligt standard räknas dem som lejonhuvad ddv, som joker jag visade på bild hans pappa är teddy, och mamman är lejonhuvad ddv:) men han räknas som lejonhuvad ddv eftersom han är efter standarden :D