Vad har ni för underlag i buren?
hej hej!
Tänkte höra med er här på forumet vad ni har för underlag i era kaniners burar. Själv tycker jag att det skräpar så hemskt med spån och eftersom min kanin e rätt långhårig blev rummet spånfyllt på nolltid så nu har jag en "ventapad" (hundpläd typ) som underlag och i toaletten har hon kristall kattsand. funkar jättebra för oss iaf hon kisar bara på toaletten och det luktar ingenting =)
Tjohej!

Låter jätte bra :) Jag har spån i mina burar men har uteburar.. har funderat på att prova att ha kristallsand i lådorna :P
Vi använder oss av toa-lätt och jag tycker det fungerar bra :) Vi har iof uteburar, men när dom stod inne tycker jag det dämpade lukten bra
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Spån :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

jag använer både spån och halm.
Jag har spån till mina kaniner, men kommer nog blanda i torv till alla förutom utställningskaninerna (tävlingsdjuren).
Toa lätt är super bra också.. De kan man ha i hela buren om man vill, dock är de lite dyrt att köpa toalätt påsar hela tiden, En städning tar slut på en påse lixom.

Ett spånlager underst och lite halm över för att han inte ska dra med sig spånet ut när han hoppar ut o in i buren.

Spån och halm, men jag har använt torvströ vilket funkade jättebra, och även provat rivet papper.
jag har halm. och toalätt i lådorna. :P
Jag brukar ha spån+halm, men iår var det ju så dålig skörd med halm. Så det finns ingen att få tag på, varpå de bara har spån i burarna.

Jag har spån i min innebur och ibland Toa-Lätt. Toa-Lätt i toan :)
jag har spån :)
Har ett litet lager spån som "suger upp". Och så halm över.

Spån + halm!

spån+halm;P
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Spån, massa halm och hö.
Ett ganska tunnt lager spån och sen massa halm på det. :D
först tidningspapper, sen spån, sen halm =)
Medarbetare på Hundar.ifokus
Kutterspån för min del