Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 551 ggr
malinroth
0

Vad har ni för underlag i buren?

hej hej!

Tänkte höra med er här på forumet vad ni har för underlag i era kaniners burar. Själv tycker jag att det skräpar så hemskt med spån och eftersom min kanin e rätt långhårig blev rummet spånfyllt på nolltid så nu har jag en "ventapad" (hundpläd typ) som underlag och i toaletten har hon kristall kattsand. funkar jättebra för oss iaf hon kisar bara på toaletten och det luktar ingenting =)

Tjohej!

Matilda_91
0

Låter jätte bra :) Jag har spån i mina burar men har uteburar.. har funderat på att prova att ha kristallsand i lådorna :P

Tina-A
0

Vi använder oss av toa-lätt och jag tycker det fungerar bra :) Vi har iof uteburar, men när dom stod inne tycker jag det dämpade lukten bra

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

ciss
0

Spån :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Keligast
0

jag använer både spån och halm.

Tribe
0

Jag har spån till mina kaniner, men kommer nog blanda i torv till alla förutom utställningskaninerna (tävlingsdjuren).

Toa lätt är super bra också.. De kan man ha i hela buren om man vill, dock är de lite dyrt att köpa toalätt påsar hela tiden, En städning tar slut på en påse lixom.

Rajamaja
0

Ett spånlager underst och lite halm över för att han inte ska dra med sig spånet ut när han hoppar ut o in i buren.

SannaHolmgren
0

Spån och halm, men jag har använt torvströ vilket funkade jättebra, och även provat rivet papper.

allobosia
0

jag har halm. och toalätt i lådorna. :P

Zvintos
0

Jag brukar ha spån+halm, men iår var det ju så dålig skörd med halm. Så det finns ingen att få tag på, varpå de bara har spån i burarna.

KajsaM
0

Jag har spån i min innebur och ibland Toa-Lätt. Toa-Lätt i toan :)

Jojsan
0

jag har spån :)

myriis
0

Har ett litet lager spån som "suger upp". Och så halm över.

Frida-L
0

Spån + halm!

Fiona
0

spån+halm;P

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Chippers
0

Spån, massa halm och hö.

[Niike]
0

Ett ganska tunnt lager spån och sen massa halm på det. :D

Noa-Nisse
0

först tidningspapper, sen spån, sen halm =)

Medarbetare på Hundar.ifokus

Henni-Chan
0

Kutterspån för min del

Hendrike "Pinkku" Palm 

~ Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF