kan kaniner äta dessa bär?
var nyss på ica och köpte en blandning med bla gojibär till kaninerna. Tyvärr var denna blandning fryst men antar att det är svårt att hitta färska gojibär just nu så ..
men det jag undrar är att i blandningen var det gojibär då, men också havtorn, blåbär, björnbär, tranbär och röda vinbär. Kan dem äta allt detta? (vet ju tex att dem kan äta blåbär men är lite osäker på ex. havtorn)
Jag tror dom kan äta alla dessa bär, dock vet jag inte vad havtorn är…
vad bra :) vet knappt jag heller men googlade och fick fram detta "Tex goji bär bra mycket mer karoten i sig.
Havtorns bär samma där. Dessa två har betydligt mycket mindre sockerarter i sig. Men oxå mycket mer vitaminer kaninen inte kan tillgodo se pga sin matsmältning." så det borde ju gå ;)
mina kaniner har redan fått bären nu så, men fick dock inte alls mkt björnbär eller vinbär då jag inte hittade så mkt på google om detta.
Björnbär vet jag inte men vinbär äter dom, mina kaniner brukar få det på sommaren :)
Det är ingenting som är giftigt i blandningen! Sedan så brukar vissa djur ha en bestämd smak av sig, vissa äter allt, endel petar bort det de inte tycker om och endel vägarar äta nånting als bara för att det ligger blandat ;)
(Våran nordvensk som vi hade hatade päron, vi brukade lägga äpple/ päron eller morötter i bitar med kraftfodret, hade han fått en hink som det varit päron i så åt han inte kraften fast det inte var där i då. Det blev till att diska hinken och lägga i nytt)
#4 vad bra 
hehe ;)