Kanin iFokus

Kanin

Etikett: färger-teckningar-och-raser
Läst 3665 ggr
Fridaaaa
0

Vad har Flizan för päls?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad kallas Flizans pälstyp?
Hon är en lejonhuvad dvärgvädur/lejonhuvad kanin.

Hon fyllde 1 år nu 2 feb. Har tappat lite päls på ryggen, alltså den är lite kortare där.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
0

Flizans farmor och farfar

Fridaaaa
0

Mamma och pappa :)

Sussii92
0

Pekingpälsad/Välpälsat lejon är min gissning :) Om hon är peking bör hon fälla av så småningom :)

Fridaaaa
0

#3 Okej :) Pappan är 2 år till sommaren och han har sån päls som på bilden nu :) Farfar har peking i sin släkt tror jag:)
Hon ser knappt för luggen hehe :)

eamy
0

åh exakt sån päls har min lilla kanin hans mama är lejonhuvad och  pappan är långhårig hermelin (enligt djuraffären) ..

så kan min lilla ninis ha fått peking päls? för han är inte dubbelmanad det ser man .. ;P

[sstorm]
0

Fusch ser pälsen ut som och med lejonman

Fridaaaa
0

#6 Okej kan det uppkomma fastän ingen av föräldrarna är det?:)

[Wera]
0

Hon kan omöjligt vara teddy eller fuchs eftersom det inte finns teddy eller fuchs i stammen! Så hon är helt enkelt bara överpälsad lejonhuvad (hon kan fälla av mer så småning om).

#5 Man ser enbart om kaninen är dubbelmanad när kaninen är väldigt liten unge, sen om man nu ska vara noga så finns det inget som heter "peking". Det är överpälsad lejon.

Fridaaaa
0

#8 Okej :) Misstänkte det men ville vara säker:)

Sussii92
0

#5 Jag skrev pekingpälsad/välpälsat lejon just av den anledningen ;) Många kallar det peking men det är ju egentligen ett väl/överpälsat lejon helt enkelt :)

Denna kommentar har tagits bort.
[sstorm]
0

#8 Ett lejon fäller inte av vid över 1 år normalt så det ligger garanterat något annat anlag bakom :) Fuchs och teddy kan ligga dolt länge.

Jag fick en som har samma päls som din trots att han är efter uts djur ;)

Fridaaaa
0

#11 Ska kolla farfarans härstammning om jag hittar det:)

Fridaaaa
0

Kollade härstamninsbeviset på Joker, alltså farfar till Flizan, och hans pappa var teddy :)

[sstorm]
0

#14 Då är de troligen de som spökar :) Däremot är hon ju inte äkta teddy om hon börjat fälla av lite, men hon är inte normalpälsad heller utan det är överpälsat lejon helt enkelt

Fridaaaa
0

#15 Precis, frågade uppfödaren till Joker, och hon sa att mamman kan ha teddy långt bak med :)
Men som du säger, hon är en överpälsad lejon
Förklarar var ifrån pappan till Flizan med har massa päls :)