Är det bara min kanin som får fix idéer?
Hon är 3 månader, ena dagen slickar hon på soffan hela dagen, nästa dag slickar hon på mattan, nästa dag slickar hon i mitt ansikte hela dagen. Nästa dag biter hon på den ena kabeln hela dagen, nästa dag har hon helt glömt den kabeln och går o gräver i sängen eller gör något annat hela dagen.
Som sagt hon får för sig något hon gillar en hel dag sedan glömmer hon bort det för att bli fixerat över nå helt annat nästa dag.
Hon är ung och busig :)
Har du säkrat kablarna? Menar, det är farlig för dem att bita där på ;)
Supersöt!:D Kan tänka mig att hon är lika charmig som hon ser ut :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
givetvis har jag säkrat kablarna, har två tjocka lager av plast köpt på Ikea på alla kablar, och för att vara på den ännu säkrare sidan så rycker jag ut de och lägger upp de på bordet(dit hon inte kommer upp) om jag åker hemifrån.
Jo då visst är hon gullig allt och väldigt kramgo kan sitta i min famn eller på mitt knä i timmar medans jag sitter vid datorn.
Hon gillar även att leka Titt-ut, då hon springer runt bordet och kollar ut sen om jag säger titt-ut så springer hon till andra sidan av bordet och kollar på mig tills jag säger något, så kan hon hålla på länge.
När hon sover på dagarna så ligger hon på soffryggen ovanför mig, och när jagsover så ligger hon på kudden bredvid mig (förutom denna natt då hon bestämde sig för att ligga på mitt ansikte o slicka mig medan hon brummar och hackar tänder hela natten, så blev lite svårt att sova.)
Jag älskar min kanin men gud vad hon är kelig :)
Önskar att mina marsvin kunde vara så här keliga men de är fortfarande rädd för mig (haft den ena i 2 månader medan de andra två har jag haft nu i snart två veckor bara)
#2 Okj vad bra ;) hehe :D
Vilken rolig och trevlig kanin!:D Henne kommer du ha glädje av många år tror jag, roligt med lekfulla kaniner :D
Marsvin kan vara svårare att få tama ibland, speciellt unga marsvin (har 4 st själv). Haft min ena hane i ca 1 månad och han är fortfarande inte tam, tar längre tid för marsvin har jag märkt än kaniner :) All lycka till er!:D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
E den autistisk? :P Nä skojja bara! Sån e min hane som e 4 månader! Han slickar på allt! Men biter tack o lov inte i något!!! :)
Så de e nog bara nyfikenhet i vad de e för nått!
Kram /Tess
Vad gulligt! Har precis samma energiknyten här hemma. Här sitter dem gärna och spanar på varandra i hinkar. Min hane ser en utmaning i att komma in i ett alldeles för litet hål. (En tunnel) Han är för tjock och stor, men det inser han inte. Och så blir han jättesur när honan kommer in lätt som en plätt.
Sedan har vi min hona, som gärna klättrar på allt och alla. Rycker i håret, och biter av skosnörena. Hanen håller sig till att dra ut rosetten på skorna, så man får knyta dem igen. Sedan gillar dem att hoppa jämfota, slänga med bakbenen och slicka på gallret så man fastnar med tungan.
Bara några saker som grisarna håller på med om dagarna. Jag har fullt upp!
Min ena kanin tar av taket på sitt hus helatiden XD Och den andra flyttar sitt hus, jag sätter de i ena hörnan av buren dagen efter står de i andra delen av buren så för att hon ska komma in måste hon gå in genom fönstret XD
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#6 Så gör min hane oxå. Sedan har min hona "tagit" över det varma huset, så min hane får sova ovanpå huset.
Låter som en supergo kanin!
Men visst tar det lite på krafterna när de är så där intensiva…!
Min gamla kanin var överlag en rätt stillsam herre, men han kunde ha massor av fixa idéer precis som du säger. Hade han fått en idé i huvudet var det nästan omöjligt att avleda honom!
Han var besatt av kartong av alla slag och åt upp tapeter och mattor. Men mest var han ju bara världens bästa kanin förstås…
Kaninen jag passar nu under några månader är ett energiknippe utan dess like. Superkelig och gosig och busig och besatt av att gräva i hörn i köket och att leka parningsdans med mina fötter, särskilt när jag har fårskinnstofflor på……