Kanin iFokus

Kanin

Etikett: färger-teckningar-och-raser
Läst 4465 ggr
tesselituss
0

en till fråga om min Boss!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

som jag ser det måste han väl vara Teddypälsad? Eller e jag ute o cycklar?! Kan som sagt inget om färger o pälsar! :P Så idiotförklara mig gärna..:D

Kram /Tess

tesselituss
0

PUTTAR UPP :)

Kram /Tess

Jeppo
0

Lättare att se om du lägger upp en bild på hela kaninen så man ser :)

tesselituss
0

då lägger vi upp en bild till :):)

Kram /Tess

Emelie
0

Hur gammal är han? Jag tycker han ser ganska ung ut oxh då är det isåfall bebispäls som han troligtvis kommer fälla av framöver.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

tesselituss
0

han e 4 månader, så visst kan det vara bäbispäls, men han borde väl börja fälla nått? för han e ju lika fluffig nu som för en månad sedan?

Inte tappat nånting, utan e fluffig hela han!

Men jag kan ju som sagt inget om det så, de var därför jag undra så man har chans att läa sig..:)

Kram /Tess

Emelie
0

#5 Antagligen kommer han börja fälla av det om någon månad, men ingenting är säkert. Han kan vara "teddypälsad" :)

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

[Djurlinnea]
0

Är båda föräldrarna teddy? Om inte så är det ingen teddy ;) och så ser man i anstiktet och på öronen att det inte är det då det är kortare pläs där. :) Teddys har jämnlång päls över hela kroppen + huvud och öron! ;) Men jag kan ha helt fel (:

Emelie
0

Hon frågade inte om den var teddy utan om den var teddypälsad! :) Lejonhvade kaniner kallas ibland för "teddypälsade" om de aldrig fäller av.

tesselituss
0

Oki, då e han ingen Teddy! För han föräldrar har inte teddy(lejonhuvat på både mamman och pappans sida).(lejonhuvat på både mamman och pappans sida men inte teddy) Men han har helt klart en helt annan päls än hans syster som har mkt kortare päls förutom runt huvudet!

Då e det bara invänta fällning för nu har han päls på 5cm :)

Då vet jag! :)

Thanx allihop!!

Kram /Tess

[Djurlinnea]
0

#8 Okej uppfattade frågan fel då ;)

#9 Faktiskt så är det inte säkert att hon fäller all päls ;) Hon kan lika gärna bli ett överpälsat lejon! ;)

tesselituss
0

OKI . SÅ HAN LAN VARA TEDDYPÄLSAD DÅ?

Kram /Tess

[Djurlinnea]
0

#11 Kanske inte teddypälsad ;) Inte samma täthet men ja en slags teddypäls :)

Fridaaaa
0

Sån päls hade min lejonhuvade ddv joker när han var liten:) Det är "bebispäls" det försvann när han blev större. Då hade han vara som en lejonman:D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Djurlinnea]
0

#13 det kan vara som min Lejonhuvande dvv hona ;) hon hade sån päls som hon aldrig fällde av så hon är ett överpälsat lejon ;)

Fridaaaa
0

#14 Ja det också :) Kan bli vilket som, för den exakt ut som min joker gjorde som liten, och han fick normal päls:)

[Djurlinnea]
0

#15 Okej ;)

tesselituss
0

Oki, då e det bara o vänta o se..:) helst får han ju gärna fälla av, han drar ju med spån ÖVERALLT med sin päls nu!!!

Så nu Boss, nu lyssnar du på mamma, FÄLL pälsen! :)))

Kram /Tess

Fridaaaa
0

#17 Ja halm istället, det har jag till min långhåriga kaniner:D

tesselituss
0

jo jag har halm oxå men de suger ju inte upp kisset så spån där han kissar! :)

Kram /Tess

Fridaaaa
0

#19 Aha jag har ett tunt lager spån underst sedan massa halm uppe på :D då suger spånen upp kisset

tesselituss
0

hahaha jag har de med men den lille rackaren gräver bort halmen..:P

Kram /Tess

Fridaaaa
0

#21 Haha okej busig kanin ;)