Innekanin ute i koppel?
En innekanin som inte är van att vara ute - kan man ta ut den på koppeläventyr någon stund ibland under den här årstiden eller måste man vänta tills det är sommarvarmt? Vad säger ni som vet?
(Har tidigare bara haft innekanin som inte gick att ha i koppel.)
den kan få komma ut en liten pytte stund, men beror nog på var du bor nånstans.
Mina ska få komma ut kanske imorgon, första gången på lääänge! (sen sommras!)
Ja om det inte är för kallt:) Max 5-10 min, ser du att kaninen fryser, ta in den direkt:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tack för snabba tipsen!
#1 Bor i Norrköping, tänkte i så fall prova dagar när det inte är mer än några få minusgrader, helst ovanför nollan.
Nu kommer en helt idiotisk fråga, håll i er nu: hur vet jag om kaninen fryser?
Jag tänker som så här: om kaninen darrar och sitter hopkurad=rädd eller frusen kanin, i vilket fall är det dags att gå in. Om kaninen darrar men skuttar och utforskar=kanin som inte fryser så mkt att den måste in. Men det kanske inte går att tänka så? Han kanske tycker det är skitspännande och struntar i att han fryser?
Känner mig helt blåst nu måste jag medge…!

#3 En kanin som fryser sitter oftast still och burrar upp sig:) Min ena hona, som bor ute i en bod (är nästan lika kallt där som ute), fryser när hon är i snön :) Då sätter hon sig ner, burrar upp sig och vägrar skutta:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
OK, då låter det som om jag kan köra på min lilla plan: sitter han och darrar går vi in, skuttar han stannar vi ute några minuter och går in sedan. Och bara om det inte är för kallt.
Men först måste jag försöka övertala honom om att det är en finfin idé att ha en sele på sig…… Wish me luck…
5 Ja gö så ;) sima fick komma ut i hagen på balkongen idag (inmgen snö där) och gisses va lyckliga dem blev!. Geisha damen min fick såna glädje skutt!
dock va dem ute i max 3 min, blior kanske längre imon om vädret e ok då.
Lycka till!