Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 2762 ggr
graleh
0

Kanin i lägenhet mm.

Hej!

Jag är rätt sugen på att längre framöver skaffa en kanin. Hur är det rent praktiskt med kaniner, funkar det att ha dem om man bor i lägenhet? Jag bor i en tvåa på 64 kvm.

Är kaniner djur som biter och gnagar på allt; sladdar, möbler osv.?

Kan man få kaniner rumsrena alt. hur mycket kissar/bajsar de varje "omgång"?

Jag har erfarenhet av möss, råttor, snokar och sugar gliders och de bajsar/kissar ju inte så jättemkt varje gång + att i alla fall råttor kan man ju få rumsrena så de lär sig kissa på samma ställe hela tiden, dvs. i buren.

Skiljer det mycket i personlighet mellan olika kaninraser? Jag är väldigt sugen på en holland lop. Kräver olika raser olika behandling?

Hur går kaniner ihop med andra djur? Någon som har sugar glider och kanin?

Så, shoot :)

It's nice to be important, but it's more important to be nice!

[nataschaj]
0

Sladdar möbler tapeter m.m KAN dem bita i, så de är bara att gömma sladdar och hålla koll på kaninen.

ja kaniner kan bli rumsrena.

Kaniner kan ju släppa pluttar, men kissar väldigt lite alltså de blir bara en putte fläck, bajset tycker ja inte ens e äckligt som råttornas, möösens är.

Men ba5ra träning så. =)

Mina 2dvv går ihop me katterna å hundarna.

alla djur har ju sina personligheter, alla individer är ju olika såsom oss människor. Men såvitt ja vet finns de väl ingen ras man kan klassa som ikke kelgo mkot oss.

men vissa raser kan skillja sig, men de beror på uppfödaren å aveln oftast.

Behandlig, vad menar du?? vissa kaniner kräver ju mer pälsvård än andra, såsom borstning och klippning, andra inte.

jossan84
0

Det är jätteolika hur mycket de gnager. Jag hade tre kaniner inne ett tag. Ingen av dem gnagde på något men de var inte rumsrena så man fick ju räkna med att det låg pluttar lite här och var. En av honorna skvätte dessutom så det var stänk på väggen. Nu väntar jag med kaniner igen tills jag kan ha dem ute :)

[Kaninlycka]
0

Min kastrerade Kiddo är helt rumsren, släpper inte en enda plupp utanför lådan och funkar fint-fint ihop med familjens katter. Kaninen skuttar fritt hemma alltså, inga burar här hemma. Glad

LinneaJohaanson
0

Holland lop, du menar Dvärgvädur? 
Har en rexpälsar dvärgvädur inne.
Han är ur go och rumsren dock biter han på sladdar, täcken,
lakan och kuddar. Men inget annars.

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

[Kaninlycka]
0

Jo, man får ju lov att kaninsäkra och gömma undan sladdar mm innan kaninen får skutta fritt överallt.