Prissättning på kaninungar
Vad har alla tänkt sälja sina ungar för i år?
Själv har jag tänkt dessa priser för mina dvärgvädurar med härstamningsbevis
_Löwen
_Hane 250:- Hona 350:-
_Löwen dubbelman
_Hane 350:- Hona 450:-
_Löwen rexbärare
_Hane 350:- Hona 450:-
Rex
Hane 500:- Hona 700:-
_Normalpälsad
_Hane 150:- Hona 250:-
_Normalpälsad rexbärare
_Hane 250:- Hona 350:-
Tycker ni detta är rimligt?
Hur resonerar ni kring prissättning?
Ninas kaninshop & Shabby Chic kaninuppfödning
Uppfödning av Dvärgvädurslöwen och Dvärgvädur Rex i Nybro, Kalmar län, Småland
Nu finns det ungar till salu!
Varför envisas med ordet "löwen" skriv lejonhuvad istället.
MVH John
Tycker inte heller att du ska kalla dem för "löwen", vi är i Sverige nu och det finns ingen ras eller pälslag som heter så här :)
Ljustadalens kaningård
Håller med #1 och #3.
Sedan… varför är honorna dyrare för? :/ De är trots allt lika mkt "värda" oavsett kön…
Jag får snart en kull och kommer sälja alla för 350 kr styck. Det är normalpälsade dvärgvädurar med wienerteckning (eller i vit blåögt).
Hur ser du på dubbelmanat? (har hört olika från person till person) för enligt vissa är dubbelmanat lejon med både man och kjol (dvs mer pälsade) medan enkelmanade är dom med enbart man, utan kjol (eller dåligt pälsade). Medan andra säger att detta ärvs och syns bara när ungarna är väldigt små. (har jag iaf. blivit informerad om, är inte insatt i lejon).
Är dessa kaniner för utställning och Avel? (främst alltså, dvs med stamtavla?)
Tycker att det här med priset kan skillja sig lite med vart man bor. klart man kan ta mer om man bor nära stockholm men bor man ute på landet i norrland är det inte lätt att bli av med kaninerna.
#4 Klart man kan höja priset lite på honorna för det är hanana man vill bli av med först. Har haft samma pris på alla ungarna men i år kommer jag höja priset på honorna en aning.
Det är så svårt tycker jag för jag kommer kunna sälja mina teddyvädurs ungar för det dubbla mot mina renrasiga dvärgharar med topstam och stammtavla det känns inge kul men så är det. Vissa köpare kan betala vad som helst medans andra knappt vill ge något alls.
Har heller inte riktigt kunnat ta till mej det där att hanar är billigare än honor, försår ju att det har med kull o ungar att göra o att honorna lättare ha kvar längre..
Kommer ta ca 3-450 kr för mina iår, rexbärande dvvädur och rexdvvädur. Ingen skillad på könstillhörighet däremot om ungen märkt/stamtavla 
hanar kan ju vara svårare att sälja och därför har många de 100kr billigare än honorna.
ser inget fel med det.
håller med om att du är väldigt billig, hade jag varit du så hade jag inte varit rädd för att öka priset lite.
men som sagt så ska ju priset inte vara för att tjäna utan för att hålla oseriösa borta.
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
Rex
Hona - 500 kr
Hane - 400 kr
**Rex dvv
**Hona - 600 kr
Hane - 500 kr
(100 kr avdrag vid icke godkänd färg)
**Dvärgvädur
**Hona - 300 kr
Hane - 300 kr

Jag kommer att ta 300-400:- för mina med stamtavla :)
Mvh jennie, Uppfödning av Dvärgvädur i färgerna Havana, viltblå, vit blåögd och Bourgogne. Även omplacering i mindre skala. www.jenniebreen.dinstudio.se
Jag har 350:- som grundpris. Detta kan jag korrigera uppåt eller neråt beroende framför allt på teckning. Jag tar mer för de eftertraktade varianterna (wiener med mycket vitt t ex). Jag har dvärgvädur och dvärgvädurslöwen (
) utan stamtavla, dock mycket omsorgsfullt planerade och uppfödda.
Tar 300 för feltecknade holländare och 500/600 för bra tecknade.
Har inte helt bestämt vad jag ska ta för Japanerna. Det blir nog samma som holländarna, dvs 300 för feltecknade och 500/600 för godkänt tecknade.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
kommer nog hålla låga priser för det är ju så svårt att ta mycket och bo i en mindre by uppe i norrland.
Teddyvädur
Hona 650
Hane 550-600(har inte bestämt mig)
Dvärghare
Med stamtavla:
Hona 250
Hane 200
Med H-bevis:
Hona 200
Hane 150
Ifjol sålde jag lejonhuvade dvv med wienerteckning för 250kr st i början av sommaren alla var tingade vid 4veckors ålder så det var på tok för billigt.
Jag kommer sälja mina ungar för 300-350 kr.
Har inte riktigt bestämt mig,men det beror på hur många som hör av sig
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus
4-500 tar jag för mina
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
#1 och 3 anledningen till att folk skriver Löwen är förmodligen att det inte ÄR äkta Lejonhuvad kanin. "Löwen" har ofta hermelin inkorsat för att få dem mindre.
Jag retar mig betydligt mer på folk som skriver "äkta Lejonhuvad kanin" när det är fullt uppenbart att så inte är fallet. Långörade saker med fem strån till man får mer än gärna heta Löwen för min del ;)
OBS! Nu pratar jag INTE specifikt om trådstartarens kaniner. Vet inte hur hennes ser ut.
Jag skriver Dvärgvädurslöwen av den enkla anledningen att det var det hette när jag började, och jag tycker lejonhuvad låter så fult.
För mig känns det konstigt att döpa om en ras (eller pälstyp) bara för att den blivit godkänd, grand danois heter ju inte stor dansk så varför heter löwen helt plötsligt lejonhuvad?
Mina kaniner är renrasiga dvärgvädurar, utan stamtavla då jag inte är intresserad av utställning.
Ninas kaninshop & Shabby Chic kaninuppfödning
Uppfödning av Dvärgvädurslöwen och Dvärgvädur Rex i Nybro, Kalmar län, Småland
Nu finns det ungar till salu!
#16 men gör ju som man vill men bland oss utställnings uppfödare kan det låta oproffsit att säga löwen. De går lika bra att bara säga lejon istället för lejonhuvad. Vi är i sverige så tycker jag att man använder svenska ord så att både kunniga och okunniga förstår.
#17 Fast då är man mycket inkonsekvent inom KAF, eftersom det ju finns många raser med utländska namn…
Mecklenburger Scheck
Rhön
Beveren
Californian
Hotot
Meissner Vädur
New Zealand Red
New Zealand White
Trönder
Wiener
Fuchs
Satin