Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 4854 ggr
Caroline.H
0

(K) Dvärgvädursunge

Jag är ute efter en dvärgvädursunge, helst hona. Skulle vara bra om någon hade en kull som blev leveransklar i april/maj när det börjar blir lite torrare i marken och snön är borta. Jag bor i Västmanland, men transport brukar ju kunna gå att fixa om det behövs. :)

Jag tycker att det är jättekul med Kaninhoppning så jag vill gärna ha med hoppstam. ;)

Det skulle ju vara kul att pröva ställa ut någon gång också så den får gärna ha stamtavla ;)

Det här blir min första kanin så det är riktigt spännande :D Jag känner mig som värsta nybörjaren fortfarande trots att jag hållit på med kaniner ett tag nu och kan ganska mycket :P Men det försvinner ju förhoppningsvis efter ett tag med min FÖRSTA EGNA KANIN :D

//Caroline

LoveYourRabbit
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ska ta en kull med Dvärgvädurar, vit blåögda! Dom kommer om allt gå som det ska bli leveransklara i Juli :) Finns i Småland, men som du sa, transport fixar sig nästan alltid :D

Bifogar med en bild på den blivande mamman :)

Somriga hälsningar från Vilma

Uppfödning av hoppkorsningar i liten skala, Conejos Hoppkaniner ♥
Conejos Hoppkaniners blogg

"Lev livet, det visas inte i repris."
Sov gott min flicka, 27 april - 4 juni

Jeppo
0

Jag har dvv ungar nu som är lev. klara i mars. finns ev.2 honor.

Dock finns jag i Göteborg

Emmisan
0

#2 Åhh :D

Har du bilder på de?

Jag letar hoppkanin just nu o söker mest efter dvv :D  o jag bor ca 20 utanför gbg :P

Mvh Emma Tange

Jeppo
0

Jaha vad kul! :)

ja det har jag :D

1 zobelbrun siames

1 zobelbrun siames wienertecknad

1 svart

födda 21 Januari 2011 Så dom bli 4v på fredag.

Tror det är 2 honor och 1 hane, men inte riktigt säkert :P

Om du är intresserad och vill veta mer, har du msn? lättre och får snabbare svar då ;) annars hotmail eller något? :)

Jeppo
0

På bild 1 är det den svarta

Den zobel siames bruna :)

Jeppo
0

Och den sista :)

Ska ta bättre bilder i helgen på alla 3 :)

Jeppo
0

Deras ögon ser lite äckliga ut kanske, men alla har bruna ögon :) det e blixten som gör dom skumma

Jenniebreen
0

Jag har en havana kull på 4st ungar som är levklara i slutet på mars, Stamtavla och utställlningsbara, Pappan hoppar mer än gärna dock jag som inte har det intresset :)

Mvh jennie, Uppfödning av Dvärgvädur i färgerna Havana, viltblå, vit blåögd och Bourgogne. Även omplacering i mindre skala. www.jenniebreen.dinstudio.se

Emmisan
0

#4  Ja - emmatange@hotmail.com ;)

Btw är deras föräldrar hoppdea något? dvs har dom "hoppanlag"

:)

Mvh Emma Tange

Jeppo
0

Addat!

Ja dom är hoppade lite :) kan berätta mer på msn! har addat nu (:

[vretenskaniner]
0

Har en kull på 2 veckor nu :) Dvärgvädurar, med hoppglada föräldrar! :D Gå in på hemsidan, sedan kullar och sen E-kullen så finns det enskilda bilder på dom små =) Finns i Uppsala men transport går att ordna! www.dragongarden.tk

Loverabbits
0

Vad roligt att du ska skaffa kanin! Minns när jag skulle få min första kanin, så förväntansfull jag var! Bara så du vet, när du en gång har haft kanin är du fast! ;)

Jag har en kull som är beräknad runt den 14 mars alltså leveransklara i mitten av maj.

Mamman är Kolartorpets Lilla My "My" och är en svart dvärgvädurshona reggad på 91 p. Har 94-95 p bakom sig, dock ställd efter tre kullar därför den "dåliga" poängen. :) En riktigt söt, gosig och snäll tjej som älskar att hoppa dock är hon inte så bra på det… (Lite klumpig) Hon älskar att ligga i knät och bara mysa men även att få skutta och busa, en riktigt nyfiken tjock tant!

Pappan är Twinklys Make Some Noise "Snö" och han är en vit rödögd rexdvärgvädur (väldigt ovanligt!!) som verkligen är hur mysig, social, småknäpp, kelig och gó som helst! En riktig myspropp med massa energi!!! Hans föräldrar hopptävlar och är super duktiga! Han har dock inte börjats hoppträna men har hoppat ca 90 cm när han hoppade upp på ett bord för att få tag på lite godis…

Ungarna kommer bli rexbärare (alltså normalpälsade) och de säljs med stamtavla/härstamningsbevis, skötselråd, bilder, övergångsfoder och ett annat faktapapper om just DIN kanin!

Förvänatde färger är: svart, vitrödögd, ev blå, viltgrå och chinchilla.

De finns ca tre mil öster om Uppsala men transport är för det mesta lätt att ordna!

Om du är intresserad kan jag skriva upp dig på en kölista som inte är bindande. :)

Se hemsidan: http://vassarnskaniner.weebly.com/ (dock inte riktig uppdaterad… Lat ägare av den…)

Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com Hjärta

Caroline.H
0

#11 Jag tror att jag har hittat min framtida kanin :D Elding! :) Jag blev helt förälskad! :O Tyckte om Eifur också men eftersom att det inte skulle vara så bra för mig och kaninklubben(alla i klubben har honor!)så funkar ju inte det… Men Elding var… finns inga ord :)

//Caroline

[vretenskaniner]
0

#13 Ja, hon är otroligt charmig! :) Vet du vad, PM:a mig så kan vi prata mer där =)