Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 3273 ggr
[nataschaj]
0

Kan ni kolla mina kaniners tänder?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Behöver hjälp och hoppas ni kan svara fast dåliga kort :P

Jag vill veta om framtänderna behöver klippas ned. Baktänderna är ja rätt säkra på att dem behöver filas/klippas, men efter som att jag inte har spar pengar (tyvngen att ta från konot pga olika orsaker) Så får de väntas lite.

Men vill veta om dem e för långa.

Vänta innan ni komenterar!¨

Fantasi --------------->

[nataschaj]
0

Fantasi Igen, inga jätte bra bilder!.

Ljusta
0

Ser ok ut på bild i allafall. Varför tror du att de bakre tänderna behöver slipas?

Edit. Sorry, läste inte att man skulle vänta med att kommentera… Hade bara sett bild nummer ett när jag svarade…

Ljustadalens kaningård

[nataschaj]
0

[](C:\Documents and Settings\Natascha\Skrivbord\BILDER PÅ KANINERNA\DSC01139.JPG)Fantasi:

[nataschaj]
0

Geisha

[Becca-]
0

Varför tror du att de bakre tänderna behöver slipas? Bettet ser väldigt bra ut för övrigt.

[nataschaj]
0

>Geisha

[nataschaj]
0

2 Jag vet att Fantasis bakre tänder behöver slipåas inom snar framtid, efter vetten sa att dem började växa inåt.

3 Därför att ja tyckter dem ser långa ut, dock e inte korten bra. därav min frågan till er.

[nataschaj]
0

Sen är de också för att dem har typ såna svullna påsar presic vid tänderna… elr va nu de kallas.. 2 bulor..

[Becca-]
0

Tycker framtänderna ser väldigt bra ut. Men om du ändå ska in och slipa baktänderna så kan ju vetten titta på bettet oxå.

[nataschaj]
0

9 jo men de kommer inte ske på något/ra år, där av vände ja mig till er för att dubbel kolla framtänderna. Annars hade ja hoppat de med honom om ja skulle in med han detta året. (va inne med han ca 6-8månader och då va de ej akut med dem tänderna"bakre", därav kmr ja inte kolla dem detta året å inte säkert nästa om ja inte märker de på honom så klart)

Linnet
0

Tycker att tänderna ser helt normala ut.